Często zadawane pytania (FAQ)

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

Spis treści


Usunąłem stare/duże wiadomości, jednakże nadal mam przekroczony limit konta pocztowego i/lub widzę komunikat "Mailbox over quota"

W trakcie porządkowania poczty należy uaktywnić opcję "Pokaż usunięte" (po prawej stronie, pod górną belką). W przeciwnym razie listy zaznaczone do usunięcia nie będą widoczne, ale nadal będę pozostawały w skrzynce. Całkowite usunięcie listów następuje dopiero po wybraniu opcji "Wyczyść usunięte".

Nie mogę zalogować się do poczty i do USOSa. Moje hasło najprawdopodobniej nie działa.

  • Jeśli w toku nauczania wystąpiła przerwa lub od czasu zakończenia studiów minęło więcej czasu niż 3 miesiące, to oznacza że konto zostało usunięte. Konto należy założyć ponownie korzystając z: Studenci i doktoranci - zakładanie konta.
  • Jeśli jesteś pewny, że posiadasz status aktywnego studenta, spróbuj zresetować hasło używając tej strony.
  • Jeśli jesteś pracownikiem UMK i chcesz zresetować hasło, skorzystaj ze wskazówek na stronie Zapomniane hasło.

Podczas zakładania/zmieniania konta widzę komunikat: "Nie znaleziono konta pasującego do podanych danych."

Upewnij się, że wpisujesz poprawnie wszystkie dane, szczególną uwagę zwróć na polskie znaki diakrytyczne i wielkość liter. Jeśli masz pewność, że poprawnie wpisujesz wszystkie dane, sprawdź w swoim dziekanacie swój aktualny status studenta - nie możesz założyć konta, jeśli nie jesteś aktywnym studentem.

Jestem pracownikiem, czy mogę zmienić hasło do konta telefonicznie lub mailowo?

Nie, wymagane jest przesłanie wniosku ze wszystkimi wymaganymi podpisami i pieczątkami lub zgłoszenie się osobiście do UCI. Więcej szczegółów znajduje się na stronie Zakładanie konta.

Dostałem wiadomość proszącą mnie o podanie danych dostępowych do konta (login, hasło) w celu...

Administratorzy serwerów UMK NIGDY nie proszą użytkowników o podanie hasła do konta. Bardzo prosimy zgłaszać każdy tego typu incydent, najłatwiej to zrobić przekazując otrzymaną wiadomość na adres spam@umk.pl.

Nie widzę nowych wiadomości w skrzynce pocztowej.

  • Sprawdź, czy w górnej belce internetowego interfejsu pocztowego włączone jest sortowanie według daty:
Sortowanie.png

Sortowanie można zmienić klikając na tytuł kolumny, według której chcemy sortować wiadomości.

  • Sprawdź poprawność swoich filtrów, szczególnie czarną listę. Aby to zrobić skorzystaj ze wskazówek na stronie Ustawienia filtrów pocztowych
  • Sprawdź, czy limit skrzynki pocztowej nie został przekroczony. Aktualną zajętość skrzynki, wraz z listą największych załączników znajdziesz na tej stronie. Więcej porad dotyczących porządkowania poczty znajdziesz na stronie Porządkowanie poczty.

W mojej skrzynce widzę mnóstwo spamu. Co mogę z tym zrobić?

Jeśli wiadomość nie została oznaczona przez nasz system jako spam, przekaż ją na adres spam@umk.pl, a postaramy się, aby taka sytuacja się już nie powtórzyła.