Często zadawane pytania (FAQ): Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

m
m
Linia 1: Linia 1:
 
__TOC__
 
__TOC__
  
<h3 style="background-color:lightgoldenrodyellow">Usunąłem stare/duże wiadomości, jednakże nadal mam przekroczony limit konta pocztowego i/lub widzę komunikat "Mailbox over quota"</h3>
+
<h3 class="faq-heading">Usunąłem stare/duże wiadomości, jednakże nadal mam przekroczony limit konta pocztowego i/lub widzę komunikat "Mailbox over quota"</h3>
 
W trakcie porządkowania poczty należy uaktywnić opcję "Pokaż usunięte" (po prawej stronie, pod górną belką). W przeciwnym razie listy zaznaczone do usunięcia nie będą widoczne, ale nadal będę pozostawały w skrzynce. Całkowite usunięcie listów następuje dopiero po wybraniu opcji "Wyczyść usunięte".
 
W trakcie porządkowania poczty należy uaktywnić opcję "Pokaż usunięte" (po prawej stronie, pod górną belką). W przeciwnym razie listy zaznaczone do usunięcia nie będą widoczne, ale nadal będę pozostawały w skrzynce. Całkowite usunięcie listów następuje dopiero po wybraniu opcji "Wyczyść usunięte".
  
===Nie mogę zalogować się do poczty i do USOSa. Moje hasło najprawdopodobniej nie działa.===
+
<h3 class="faq-heading">Nie mogę zalogować się do poczty i do USOSa. Moje hasło najprawdopodobniej nie działa.</h3>
 
* Jeśli w toku nauczania wystąpiła przerwa lub od czasu zakończenia studiów minęło więcej czasu niż 3 miesiące, to oznacza że konto zostało usunięte. Konto należy założyć ponownie korzystając z: [[Studenci_i_doktoranci_-_zakładanie_konta|Studenci i doktoranci - zakładanie konta]].  
 
* Jeśli w toku nauczania wystąpiła przerwa lub od czasu zakończenia studiów minęło więcej czasu niż 3 miesiące, to oznacza że konto zostało usunięte. Konto należy założyć ponownie korzystając z: [[Studenci_i_doktoranci_-_zakładanie_konta|Studenci i doktoranci - zakładanie konta]].  
 
* Jeśli jesteś pewny, że posiadasz status aktywnego studenta, spróbuj zresetować hasło używając [https://www.uci.umk.pl/skrypty/nowehaslo/ tej strony].
 
* Jeśli jesteś pewny, że posiadasz status aktywnego studenta, spróbuj zresetować hasło używając [https://www.uci.umk.pl/skrypty/nowehaslo/ tej strony].
 
* Jeśli jesteś pracownikiem UMK i chcesz zresetować hasło, skorzystaj ze wskazówek na stronie [[Zapomniane_hasło|Zapomniane hasło]].
 
* Jeśli jesteś pracownikiem UMK i chcesz zresetować hasło, skorzystaj ze wskazówek na stronie [[Zapomniane_hasło|Zapomniane hasło]].
  
===Podczas zakładania/zmieniania konta widzę komunikat: "Nie znaleziono konta pasującego do podanych danych."===
+
<h3 class="faq-heading">Podczas zakładania/zmieniania konta widzę komunikat: "Nie znaleziono konta pasującego do podanych danych."</h3>
 
Upewnij się, że wpisujesz poprawnie wszystkie dane, szczególną uwagę zwróć na polskie znaki diakrytyczne i wielkość liter. Jeśli masz pewność, że poprawnie wpisujesz wszystkie dane, sprawdź w swoim dziekanacie swój aktualny status studenta - nie możesz założyć konta, jeśli nie jesteś aktywnym studentem.
 
Upewnij się, że wpisujesz poprawnie wszystkie dane, szczególną uwagę zwróć na polskie znaki diakrytyczne i wielkość liter. Jeśli masz pewność, że poprawnie wpisujesz wszystkie dane, sprawdź w swoim dziekanacie swój aktualny status studenta - nie możesz założyć konta, jeśli nie jesteś aktywnym studentem.
  
===Jestem pracownikiem, czy mogę zmienić hasło do konta telefonicznie lub mailowo?===
+
<h3 class="faq-heading">Jestem pracownikiem, czy mogę zmienić hasło do konta telefonicznie lub mailowo?</h3>
 
Nie, wymagane jest przesłanie wniosku ze wszystkimi wymaganymi podpisami i pieczątkami lub zgłoszenie się osobiście do UCI. Więcej szczegółów znajduje się na stronie [[Zakładanie_konta|Zakładanie konta]].
 
Nie, wymagane jest przesłanie wniosku ze wszystkimi wymaganymi podpisami i pieczątkami lub zgłoszenie się osobiście do UCI. Więcej szczegółów znajduje się na stronie [[Zakładanie_konta|Zakładanie konta]].
  
===Dostałem wiadomość proszącą mnie o podanie danych dostępowych do konta (login, hasło) w celu...===
+
<h3 class="faq-heading">Dostałem wiadomość proszącą mnie o podanie danych dostępowych do konta (login, hasło) w celu...</h3>
 
Administratorzy serwerów UMK '''NIGDY''' nie proszą użytkowników o podanie hasła do konta. Bardzo prosimy zgłaszać każdy tego typu incydent, najłatwiej to zrobić przekazując otrzymaną wiadomość na adres [mailto:spam@umk.pl spam@umk.pl].
 
Administratorzy serwerów UMK '''NIGDY''' nie proszą użytkowników o podanie hasła do konta. Bardzo prosimy zgłaszać każdy tego typu incydent, najłatwiej to zrobić przekazując otrzymaną wiadomość na adres [mailto:spam@umk.pl spam@umk.pl].
  
===Nie widzę nowych wiadomości w skrzynce pocztowej.===
+
<h3 class="faq-heading">Nie widzę nowych wiadomości w skrzynce pocztowej.</h3>
 
* Sprawdź, czy w górnej belce internetowego interfejsu pocztowego włączone jest sortowanie według daty:  
 
* Sprawdź, czy w górnej belce internetowego interfejsu pocztowego włączone jest sortowanie według daty:  
 
<div class="imgmargin">[[File:sortowanie.png|center]]</div>
 
<div class="imgmargin">[[File:sortowanie.png|center]]</div>
Linia 27: Linia 27:
 
* Sprawdź, czy limit skrzynki pocztowej nie został przekroczony. Aktualną zajętość skrzynki, wraz z listą największych załączników znajdziesz na [https://www.uci.umk.pl/skrypty/wielkosckonta/ tej stronie]. Więcej porad dotyczących porządkowania poczty znajdziesz na stronie [[Porządkowanie_poczty|Porządkowanie poczty]].
 
* Sprawdź, czy limit skrzynki pocztowej nie został przekroczony. Aktualną zajętość skrzynki, wraz z listą największych załączników znajdziesz na [https://www.uci.umk.pl/skrypty/wielkosckonta/ tej stronie]. Więcej porad dotyczących porządkowania poczty znajdziesz na stronie [[Porządkowanie_poczty|Porządkowanie poczty]].
  
===W mojej skrzynce widzę mnóstwo spamu. Co mogę z tym zrobić?===
+
<h3 class="faq-heading">W mojej skrzynce widzę mnóstwo spamu. Co mogę z tym zrobić?</h3>
 
Jeśli wiadomość nie została oznaczona przez nasz system jako spam, przekaż ją na adres [mailto:spam@umk.pl spam@umk.pl], a postaramy się, aby taka sytuacja się już nie powtórzyła.
 
Jeśli wiadomość nie została oznaczona przez nasz system jako spam, przekaż ją na adres [mailto:spam@umk.pl spam@umk.pl], a postaramy się, aby taka sytuacja się już nie powtórzyła.

Wersja z 10:59, 30 lip 2013

Spis treści


Usunąłem stare/duże wiadomości, jednakże nadal mam przekroczony limit konta pocztowego i/lub widzę komunikat "Mailbox over quota"

W trakcie porządkowania poczty należy uaktywnić opcję "Pokaż usunięte" (po prawej stronie, pod górną belką). W przeciwnym razie listy zaznaczone do usunięcia nie będą widoczne, ale nadal będę pozostawały w skrzynce. Całkowite usunięcie listów następuje dopiero po wybraniu opcji "Wyczyść usunięte".

Nie mogę zalogować się do poczty i do USOSa. Moje hasło najprawdopodobniej nie działa.

  • Jeśli w toku nauczania wystąpiła przerwa lub od czasu zakończenia studiów minęło więcej czasu niż 3 miesiące, to oznacza że konto zostało usunięte. Konto należy założyć ponownie korzystając z: Studenci i doktoranci - zakładanie konta.
  • Jeśli jesteś pewny, że posiadasz status aktywnego studenta, spróbuj zresetować hasło używając tej strony.
  • Jeśli jesteś pracownikiem UMK i chcesz zresetować hasło, skorzystaj ze wskazówek na stronie Zapomniane hasło.

Podczas zakładania/zmieniania konta widzę komunikat: "Nie znaleziono konta pasującego do podanych danych."

Upewnij się, że wpisujesz poprawnie wszystkie dane, szczególną uwagę zwróć na polskie znaki diakrytyczne i wielkość liter. Jeśli masz pewność, że poprawnie wpisujesz wszystkie dane, sprawdź w swoim dziekanacie swój aktualny status studenta - nie możesz założyć konta, jeśli nie jesteś aktywnym studentem.

Jestem pracownikiem, czy mogę zmienić hasło do konta telefonicznie lub mailowo?

Nie, wymagane jest przesłanie wniosku ze wszystkimi wymaganymi podpisami i pieczątkami lub zgłoszenie się osobiście do UCI. Więcej szczegółów znajduje się na stronie Zakładanie konta.

Dostałem wiadomość proszącą mnie o podanie danych dostępowych do konta (login, hasło) w celu...

Administratorzy serwerów UMK NIGDY nie proszą użytkowników o podanie hasła do konta. Bardzo prosimy zgłaszać każdy tego typu incydent, najłatwiej to zrobić przekazując otrzymaną wiadomość na adres spam@umk.pl.

Nie widzę nowych wiadomości w skrzynce pocztowej.

  • Sprawdź, czy w górnej belce internetowego interfejsu pocztowego włączone jest sortowanie według daty:
Sortowanie.png

Sortowanie można zmienić klikając na tytuł kolumny, według której chcemy sortować wiadomości.

  • Sprawdź poprawność swoich filtrów, szczególnie czarną listę. Aby to zrobić skorzystaj ze wskazówek na stronie Ustawienia filtrów pocztowych
  • Sprawdź, czy limit skrzynki pocztowej nie został przekroczony. Aktualną zajętość skrzynki, wraz z listą największych załączników znajdziesz na tej stronie. Więcej porad dotyczących porządkowania poczty znajdziesz na stronie Porządkowanie poczty.

W mojej skrzynce widzę mnóstwo spamu. Co mogę z tym zrobić?

Jeśli wiadomość nie została oznaczona przez nasz system jako spam, przekaż ją na adres spam@umk.pl, a postaramy się, aby taka sytuacja się już nie powtórzyła.