E-learning dla prowadzących
Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne
Na tej stronie prezentujemy podstawowe informacje dla prowadzących zajęcia na UMK w trybie e-learningu. Strona jest regularnie aktualizowana.
Obecnie zalecamy korzystanie z następujących narzędzi wspomagających e-learning: platforma Moodle, uniwersytecki system wideokonferencyjny BigBlueButton oraz Microsoft Teams.
Przygotowaliśmy szereg materiałów pomocniczych, sugerujemy, aby skorzystać z niniejszej strony przeglądowej.
Spis treści |
Poczta w Office 365
Automatycznie włączamy przekierowanie poczty Office 365 na skrzynkę użytkownika na UMK, dzięki temu komunikaty wysyłane np. przez Teams będą się pojawiały też na zwykłych skrzynkach. Włączenie tej funkcji nie jest natychmiastowe, zazwyczaj pojawia się kilka godzin po założeniu konta.
Zajęcia w systemie Moodle
Moodle jest używany na UMK od wielu lat i posiadamy wiele instrukcji wspomagających. Proponujemy zacząć od strony Platforma Moodle, wspomnianej powyżej strony przeglądowej oraz Modle w praktyce.
Zajęcia na platformie Microsoft Teams
Microsoft Teams jest jednym z elementów pakietu Microsoft Office365, w związku z tym do korzystania niezbędne jest założenie konta w tym systemie. Konto musi być powiązane z UMK i należy je założyć poprzez stronę https://office365.uci.umk.pl/.
Z Office 365 zdarzają się problemy dlatego przygotowywaliśmy stronę FAQ, prosimy tam zajrzeć przed wysyłaniem pytania do pomocy.
Dostępem do konkretnych kursów zarządza wykładowca i on powinien powiadomić studentów w jaki sposób dołączyć do grupy. Komunikaty mogą też przychodzić automatycznie z systemu.
Więcej informacji na temat korzystania z Teams można znaleźć na nasej platforme Moodle, w sieci jet równiś bardzo dużo kursów pomagających opanować Teams na różnych poziomach.
Zajęcia z użyciem uniwersyteckiego systemu wideokonferencyjnego
Sugerujemy zapoznanie się następującą stroną.
E-learning a prawa autorskie
Poniżej dokument opisujący krótkie wytyczne o prawie autorskim, sporządzony przez prof. UMK dr hab. Monikę Wałachowską (WPiA 19 III 2020) e-learning_prawa_autorskie_wytyczne