Często zadawane pytania (FAQ)

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

Spis treści


Usunąłem stare/duże wiadomości, jednakże nadal mam przekroczony limit konta pocztowego i/lub widzę komunikat "Mailbox over quota"

W trakcie porządkowania poczty należy uaktywnić opcję "Pokaż usunięte" (po prawej stronie, pod górną belką). W przeciwnym razie listy zaznaczone do usunięcia nie będą widoczne, ale nadal będę pozostawały w skrzynce. Całkowite usunięcie listów następuje dopiero po wybraniu opcji "Wyczyść usunięte".

Dodatkowe informacje na temat porządkowania poczty:

Nie mogę zalogować się do poczty i do USOSa. Moje hasło najprawdopodobniej nie działa.

  • Jeśli w toku nauczania wystąpiła przerwa lub od czasu zakończenia studiów minęło więcej czasu niż 3 miesiące, to oznacza że konto zostało usunięte. Konto należy założyć ponownie korzystając z: Studenci i doktoranci - zakładanie konta.
  • Jeśli jesteś pewny, że posiadasz status aktywnego studenta, spróbuj zresetować hasło używając tej strony.
  • Jeśli jesteś pracownikiem UMK i chcesz zresetować hasło, skorzystaj ze wskazówek na stronie Zapomniane hasło.

Podczas zakładania/zmieniania konta widzę komunikat: "Nie znaleziono konta pasującego do podanych danych."

Upewnij się, że wpisujesz poprawnie wszystkie dane, szczególną uwagę zwróć na polskie znaki diakrytyczne i wielkość liter. Jeśli masz pewność, że poprawnie wpisujesz wszystkie dane, sprawdź w swoim dziekanacie swój aktualny status studenta - nie możesz założyć konta, jeśli nie jesteś aktywnym studentem.

Jestem pracownikiem, czy mogę zmienić hasło do konta telefonicznie lub mailowo?

Nie, wymagane jest przesłanie wniosku podpisanego przez właściciela konta lub zgłoszenie się osobiście do UCI z dokumentem tożsamości. Więcej szczegółów znajduje się na stronie Zakładanie konta.

Dostałem wiadomość proszącą mnie o podanie danych dostępowych do konta (login, hasło) w celu...

Administratorzy serwerów UMK NIGDY nie proszą użytkowników o podanie hasła do konta. Bardzo prosimy zgłaszać każdy tego typu incydent, najłatwiej to zrobić przekazując otrzymaną wiadomość na adres spam@umk.pl.

Nie widzę nowych wiadomości w skrzynce pocztowej.

  • Sprawdź, czy w górnej belce internetowego interfejsu pocztowego włączone jest sortowanie według daty:
Sortowanie.png

Sortowanie można zmienić klikając na tytuł kolumny, według której chcemy sortować wiadomości.

  • Sprawdź poprawność swoich filtrów, szczególnie czarną listę. Aby to zrobić skorzystaj ze wskazówek na stronie Ustawienia filtrów pocztowych
  • Sprawdź, czy limit skrzynki pocztowej nie został przekroczony. Aktualną zajętość skrzynki, wraz z listą największych załączników znajdziesz na tej stronie. Więcej porad dotyczących porządkowania poczty znajdziesz na stronie Porządkowanie poczty.

W mojej skrzynce widzę mnóstwo spamu. Co mogę z tym zrobić?

Jeśli wiadomość nie została oznaczona przez nasz system jako spam, przekaż ją na adres spam@umk.pl, a postaramy się, aby taka sytuacja się już nie powtórzyła.

Jak wygląda procedura wystawienia nowego hasła dla pracownika, konta funkcyjnego, organizacji studenckiej?

  • Właściciel lub opiekun konta muszą dostarczyć wniosek ze swoim podpisem.
  • W przypadku kont funkcyjnych lub organizacji studenckich, gdy opiekun konta nie jest znany albo opiekun zmienia się, wówczas nowy opiekun konta musi dostarczyć wniosek dla konta funkcyjnego z pieczątką kierownika jednostki.

Wniosek należy dostarczyć do UCI - osobiście (p. 206, Pracownia Sieci Uczelnianej UCI, Plac Rapackiego 1 lub p. 71 w Bibliotece Uniwersyteckiej, Gagarina 13) lub pocztą wewnętrzną.

Posiadam konto absolwenckie, jak mogę uzyskać dostęp do swojego konta, zmienić lub ustawić nowe hasło?

W celu zmiany bądź ustawienia nowego hasła dla konta absolwenckiego należy skontaktować się z programem "Absolwent UMK": https://absolwent.umk.pl/kontakt