Często zadawane pytania (FAQ): Różnice pomiędzy wersjami
Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne
m (zgodnie z sugestią Łukasza dodany fragment o przekazywaniu incydentów na spam@umk.pl ;-)) |
m (→Jestem pracownikiem, czy mogę zmienić hasło do konta telefonicznie lub mailowo?) |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
===Jestem pracownikiem, czy mogę zmienić hasło do konta telefonicznie lub mailowo?=== | ===Jestem pracownikiem, czy mogę zmienić hasło do konta telefonicznie lub mailowo?=== | ||
− | Nie, wymagane jest przesłanie wniosku ze wszystkimi wymaganymi podpisami i pieczątkami. Więcej szczegółów znajduje się na stronie [[Zakładanie_konta|Zakładanie konta]]. | + | Nie, wymagane jest przesłanie wniosku ze wszystkimi wymaganymi podpisami i pieczątkami lub zgłoszenie się osobiście do UCI. Więcej szczegółów znajduje się na stronie [[Zakładanie_konta|Zakładanie konta]]. |
===Dostałem wiadomość proszącą mnie o podanie danych dostępowych do konta (login, hasło) w celu...=== | ===Dostałem wiadomość proszącą mnie o podanie danych dostępowych do konta (login, hasło) w celu...=== |
Wersja z 19:37, 24 cze 2013
Usunąłem stare/duże wiadomości, jednakże nadal mam przekroczony limit konta pocztowego i/lub widzę komunikat "Mailbox over quota"
W trakcie porządkowania poczty należy uaktywnić opcję "Pokaż usunięte" (po prawej stronie, pod górną belką). W przeciwnym razie listy zaznaczone do usunięcia nie będą widoczne, ale nadal będę pozostawały w skrzynce. Całkowite usunięcie listów następuje dopiero po wybraniu opcji "Wyczyść usunięte".
Nie mogę zalogować się do poczty i do USOSa. Moje hasło najprawdopodobniej nie działa.
- Jeśli wystąpiła co najmniej 3 miesięczna w toku nauczania lub od czasu zakończenia minęło więcej czasu niż 3 miesiące, to oznacza że konto zostało usunięte. Konto należy założyć ponownie korzystając z: Studenci i doktoranci - zakładanie konta.
- Jeśli jesteś pewny, że posiadasz status aktywnego studenta, spróbuj zresetować hasło używając tej strony.
- Jeśli jesteś pracownikiem UMK i chcesz zresetować hasło, skorzystaj ze wskazówek na stronie Zapomniane hasło.
Podczas zakładania/zmieniania konta widzę komunikat: "Nie znaleziono konta pasującego do podanych danych."
Upewnij się, że wpisujesz poprawnie wszystkie dane, szczególną uwagę zwróć na polskie znaki diakrytyczne i wielkość liter. Jeśli masz pewność, że poprawnie wpisujesz wszystkie dane, sprawdź w swoim dziekanacie swój aktualny status studenta - nie możesz założyć konta, jeśli nie jesteś aktywnym studentem.
Jestem pracownikiem, czy mogę zmienić hasło do konta telefonicznie lub mailowo?
Nie, wymagane jest przesłanie wniosku ze wszystkimi wymaganymi podpisami i pieczątkami lub zgłoszenie się osobiście do UCI. Więcej szczegółów znajduje się na stronie Zakładanie konta.
Dostałem wiadomość proszącą mnie o podanie danych dostępowych do konta (login, hasło) w celu...
Administratorzy serwerów UMK NIGDY nie proszą użytkowników o podanie hasła do konta. Bardzo prosimy zgłaszać każdy tego typu incydent, najłatwiej to zrobić przekazując otrzymaną wiadomość na adres spam@umk.pl.
Nie widzę nowych wiadomości w skrzynce pocztowej.
- Sprawdź, czy w górnej belce internetowego interfejsu pocztowego włączone jest sortowanie według daty:
Sortowanie można zmienić klikając na tytuł kolumny, według której chcemy sortować wiadomości.
- Sprawdź poprawność swoich filtrów, szczególnie czarną listę. Aby to zrobić skorzystaj ze wskazówek na stronie Ustawienia filtrów pocztowych
- Sprawdź, czy limit skrzynki pocztowej nie został przekroczony. Aktualną zajętość skrzynki, wraz z listą największych załączników znajdziesz na tej stronie. Więcej porad dotyczących porządkowania poczty znajdziesz na stronie Porządkowanie poczty.
W mojej skrzynce widzę mnóstwo spamu. Co mogę z tym zrobić?
Jeśli wiadomość nie została oznaczona przez nasz system jako spam, przekaż ją na adres spam@umk.pl, a postaramy się, aby taka sytuacja się już nie powtórzyła.