Certyfikaty osobiste
Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne
Uniwersyteckie Centrum Informatyczne na podstawie umowy zawartej z Konsorcjum PIONIER (PCSS) w ramach usługi TCS (ang. Terena Certificate Service) pośredniczy w nieodpłatnym pozyskiwaniu certyfikatów wydawanych przez urząd certyfikujący DigiCert.
Pracownicy UMK zatrudnieni na umowę o pracę mogą występować o certyfikaty personalne, służące do podpisywania poczty elektronicznej (także szyfrowania). Certyfikaty te nie są certyfikatami kwalifikowanymi w myśl polskiego prawa, ale tym niemniej są weryfikowane przez wszystkie popularne programy pocztowe. Osoba ubiegająca się o certyfikat personalny zobowiązana jest podać identyfikujący ją adres poczty elektronicznej w domenie umk.pl (dotyczy także poddomen mat.umk.pl, fizyka.umk.pl, law.umk.pl, chem.umk.pl). Certyfikat będzie wystawiony na podany adres email.
Procedura pozyskiwania certyfikatu personalnego
- Prosimy o przesłanie w mailu (o temacie "Prośba o wystawienie certyfikatu osobistego") na adres dsu@umk.pl imienia, nazwiska oraz adresu mailowego osoby wnioskującej o certyfikat. Po otrzymaniu maila zostaną zweryfikowane uprawnienia na podstawie spisu pracowników UMK oraz bazy bazy pracowników. W przypadku wątpliwości może być niezbędne osobiste potwierdzenie tożsamości, bądź potwierdzenie przełożonego pracownika wnioskującego o certyfikat.
- Po poprawnej weryfikacji danych, osoba składająca wniosek otrzyma mailem odnośnik do strony, przy pomocy której zostanie wygenerowany certyfikat.
- Certyfikat zostanie zapamiętany w przeglądarce, w której został otwarty odnośnik otrzymany w mailu.
Aby użyć certyfikatu w np. kliencie pocztowym należy zrobić jego kopię zapasową, a następnie zaimportować w innym programie.
W razie problemów prosimy o kontakt pod numerem tel. 611-27-27.