Instalacja certyfikatu personalnego w serwisie pocztowym UMK: Różnice pomiędzy wersjami
Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne
m (Vins@umk.pl przeniósł stronę Piaskownica:Instalacja certyfikatu personalnego w serwisie pocztowym UMK na Instalacja certyfikatu personalnego w serwisie pocztowym UMK, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem) |
Wersja z 10:47, 6 maj 2015
Aby korzystać z możliwości cyfrowego podpisywania wiadomości certyfikatem osobistym w serwisie pocztowym UMK należy zalogować się do serwisu i wybrać w menu z lewej strony "Poczta":
Następnie z górnego menu wybieramy "Opcje":
W bloku "Inne opcje" wybieramy "Opcje S/MIME":
Oba pola wyboru (checkbox'y) w bloku "Opcje S/MIME" powinny być zaznaczone, po czym w bloku "Twoje certyfikaty publiczny/prywatny S/MIME" klikamy "Importuj parę kluczy":
Wybieramy nasz plik z certyfikatem P12, w polu "Hasło" podajemy hasło do certyfikatu, następnie klikamy "Importuj klucz":
Po zaimportowaniu certyfikatu możemy ustawić domyślne podpisywanie wiadomości wysyłanych przez serwis pocztowy UMK. W tym celu w panelu "Opcje" w bloku "Opcje wiadomości" wybieramy "Tworzenie wiadomości":
Jako domyślny sposób szyfrowania wysłanych wiadomości wybieramy "Podpisz wiadomość przy użyciu S/MIME":
Zapisujemy nasz wybór klikając "Zapisz opcje":
Od tej pory, podczas tworzenia nowej wiadomości, w polu "Opcje szyfrowania" będzie domyślnie zaznaczona opcja podpisywania wiadomości:
Odbiorca podpisanej przez nas wiadomości będzie w stanie zweryfikować nadawcę (poniżej przykładowa podpisana wiadomość):