E-learning dla prowadzacych: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

(Zajęcia na platformie Microsoft Teams)
 
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 +
{{DISPLAYTITLE:E-learning dla prowadzących}}
 
Na tej stronie prezentujemy podstawowe informacje dla prowadzących zajęcia na UMK w trybie e-learningu. Strona jest regularnie aktualizowana.
 
Na tej stronie prezentujemy podstawowe informacje dla prowadzących zajęcia na UMK w trybie e-learningu. Strona jest regularnie aktualizowana.
 
Jeżeli korzystacie Państwo z Office 365, ale nie czytacie tam regularnie poczty, to sugerujemy by przekierować ją na inne konto, które jest czytane regularnie. Na adres wewnętrznej poczty w Office 365 mogą przychodzić różne komunikaty i dobrze je czytać. Instrukcje jak przekierować pocztę są [[Outlook365|tutaj]].
 
  
 
Obecnie zalecamy korzystanie z następujących narzędzi wspomagających e-learning: platforma Moodle, uniwersytecki system wideokonferencyjny BigBlueButton oraz Microsoft Teams.
 
Obecnie zalecamy korzystanie z następujących narzędzi wspomagających e-learning: platforma Moodle, uniwersytecki system wideokonferencyjny BigBlueButton oraz Microsoft Teams.
  
Przygotowaliśmy szereg materiałów pomocniczych, sugerujemy, aby skorzystać z niniejszej [https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=254 strny przeglądowej].
+
Przygotowaliśmy szereg materiałów pomocniczych, sugerujemy, aby skorzystać z niniejszej [https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=254 strony przeglądowej].
 +
 
 +
===Poczta w Office 365===
 +
Automatycznie włączamy przekierowanie poczty Office 365 na skrzynkę użytkownika na UMK, dzięki temu komunikaty wysyłane np. przez Teams będą  się pojawiały też na zwykłych skrzynkach. Włączenie tej funkcji nie jest natychmiastowe, zazwyczaj pojawia się kilka godzin po założeniu konta.
 +
 
 +
===Dane osobowe użytkowników w Office 365===
 +
Domyślnie, do Office 365 przekazywany jest tylko identyfikator użytkownika z systemu kont UMK. Dodanie imienia i nazwiska zdecydowanie ułatwia wyszukiwanie osób oraz kontakt w czasie sesji Teams, dlatego nasza platforma zarządzania kontem [https://office365.uci.umk.pl/ https://office365.uci.umk.pl/] umożliwia wysłanie imienia i nazwiska, użytkownik musi to jednak zadeklarować. Dane są wówczas przekazywane bezpośrednio z systemu UMK, nie ma więc możliwości podszywania się pod inne osoby.
 +
 
 +
Bezpośrednio w portalu Office użytkownik może też dodać własne zdjęcie. Tutaj użytkownik ma pełną swobodę i administratorzy UMK nie mają możliwości by to kontrolować.
  
 
===Zajęcia w systemie Moodle===
 
===Zajęcia w systemie Moodle===
Moodle jest używany na UMK od wielu lat i posiadamy wiele instrukcji wspomagających. Proponujemy zacząć od strony [[Platforma_Moodle|Platforma Moodle]].
+
Moodle jest używany na UMK od wielu lat i posiadamy wiele instrukcji wspomagających. Proponujemy zacząć od strony [[Platforma_Moodle|Platforma Moodle]], wspomnianej powyżej [https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=254 strony przeglądowej] oraz [https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=215 Modle w praktyce].
  
 
===Zajęcia na platformie Microsoft Teams===
 
===Zajęcia na platformie Microsoft Teams===
Linia 15: Linia 22:
 
Z Office 365 zdarzają się problemy dlatego przygotowywaliśmy stronę [[Problemy_Office365|FAQ]], prosimy tam zajrzeć przed wysyłaniem pytania do pomocy.
 
Z Office 365 zdarzają się problemy dlatego przygotowywaliśmy stronę [[Problemy_Office365|FAQ]], prosimy tam zajrzeć przed wysyłaniem pytania do pomocy.
  
Dostępem do konkretnych kursów zarządza wykładowca i on powinien powiadomić studentów w jaki sposób dołączyć do grupy. Komunikaty mogą też przychodzić automatycznie z systemu. Warto włączyć przekierowanie wewnętrznej poczty z Office365 na skrzynkę z której korzystamy najczęściej. Instrukcje jak to zrobić są [[Outlook365|tutaj]].
+
Dostępem do konkretnych kursów zarządza wykładowca i on powinien powiadomić studentów w jaki sposób dołączyć do grupy. Komunikaty mogą też przychodzić automatycznie z systemu.
  
Więcej informacji na temat korzystania z Teams można znaleźć na [https://moodle.umk.pl/VC/course/view.php?id=17 nasej platforme Moodle], w sieci jet równiś bardzo dużo kursów pomagających opanować Teams na różnych poziomach.
+
Więcej informacji na temat korzystania z Teams można znaleźć na [https://moodle.umk.pl/VC/course/view.php?id=17 naszej platformie Moodle], w sieci jet również bardzo dużo kursów pomagających opanować Teams na różnych poziomach.
  
 
===Zajęcia z użyciem uniwersyteckiego systemu wideokonferencyjnego===
 
===Zajęcia z użyciem uniwersyteckiego systemu wideokonferencyjnego===
Za
+
Sugerujemy zapoznanie się następującą [https://moodle.umk.pl/VC/course/view.php?id=16 stroną].
 +
 
 +
===E-learning a prawa autorskie===
 +
Poniżej dokument opisujący krótkie wytyczne o prawie autorskim, sporządzony przez prof. UMK dr hab. Monikę Wałachowską (WPiA 19 III 2020)
 +
 
 +
{{#l:e-learning_prawa_autorskie_wytyczne.pdf}}
 +
 
 +
[[Kategoria:Pracownicy]]

Aktualna wersja na dzień 10:12, 6 maj 2020

Na tej stronie prezentujemy podstawowe informacje dla prowadzących zajęcia na UMK w trybie e-learningu. Strona jest regularnie aktualizowana.

Obecnie zalecamy korzystanie z następujących narzędzi wspomagających e-learning: platforma Moodle, uniwersytecki system wideokonferencyjny BigBlueButton oraz Microsoft Teams.

Przygotowaliśmy szereg materiałów pomocniczych, sugerujemy, aby skorzystać z niniejszej strony przeglądowej.

Spis treści

[edytuj] Poczta w Office 365

Automatycznie włączamy przekierowanie poczty Office 365 na skrzynkę użytkownika na UMK, dzięki temu komunikaty wysyłane np. przez Teams będą się pojawiały też na zwykłych skrzynkach. Włączenie tej funkcji nie jest natychmiastowe, zazwyczaj pojawia się kilka godzin po założeniu konta.

[edytuj] Dane osobowe użytkowników w Office 365

Domyślnie, do Office 365 przekazywany jest tylko identyfikator użytkownika z systemu kont UMK. Dodanie imienia i nazwiska zdecydowanie ułatwia wyszukiwanie osób oraz kontakt w czasie sesji Teams, dlatego nasza platforma zarządzania kontem https://office365.uci.umk.pl/ umożliwia wysłanie imienia i nazwiska, użytkownik musi to jednak zadeklarować. Dane są wówczas przekazywane bezpośrednio z systemu UMK, nie ma więc możliwości podszywania się pod inne osoby.

Bezpośrednio w portalu Office użytkownik może też dodać własne zdjęcie. Tutaj użytkownik ma pełną swobodę i administratorzy UMK nie mają możliwości by to kontrolować.

[edytuj] Zajęcia w systemie Moodle

Moodle jest używany na UMK od wielu lat i posiadamy wiele instrukcji wspomagających. Proponujemy zacząć od strony Platforma Moodle, wspomnianej powyżej strony przeglądowej oraz Modle w praktyce.

[edytuj] Zajęcia na platformie Microsoft Teams

Microsoft Teams jest jednym z elementów pakietu Microsoft Office365, w związku z tym do korzystania niezbędne jest założenie konta w tym systemie. Konto musi być powiązane z UMK i należy je założyć poprzez stronę https://office365.uci.umk.pl/.

Z Office 365 zdarzają się problemy dlatego przygotowywaliśmy stronę FAQ, prosimy tam zajrzeć przed wysyłaniem pytania do pomocy.

Dostępem do konkretnych kursów zarządza wykładowca i on powinien powiadomić studentów w jaki sposób dołączyć do grupy. Komunikaty mogą też przychodzić automatycznie z systemu.

Więcej informacji na temat korzystania z Teams można znaleźć na naszej platformie Moodle, w sieci jet również bardzo dużo kursów pomagających opanować Teams na różnych poziomach.

[edytuj] Zajęcia z użyciem uniwersyteckiego systemu wideokonferencyjnego

Sugerujemy zapoznanie się następującą stroną.

[edytuj] E-learning a prawa autorskie

Poniżej dokument opisujący krótkie wytyczne o prawie autorskim, sporządzony przez prof. UMK dr hab. Monikę Wałachowską (WPiA 19 III 2020)

e-learning_prawa_autorskie_wytyczne