E-learning dla prowadzacych: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

Linia 2: Linia 2:
 
Na tej stronie prezentujemy podstawowe informacje dla prowadzących zajęcia na UMK w trybie e-learningu. Strona jest regularnie aktualizowana.
 
Na tej stronie prezentujemy podstawowe informacje dla prowadzących zajęcia na UMK w trybie e-learningu. Strona jest regularnie aktualizowana.
  
Automatycznie włączny przekierowanie poczty Office 365 na skrzynkę użytkownika na UMK, dzięki temu komunikaty wysyłane np. przez Teams będą  się pojawiały też na zwykłych skrzynkach. Włączenie tej funkcji nie jest natychmiastowe, zazwyczaj pojawia się kilka godzin po założeniu konta.
+
Automatycznie włączamy przekierowanie poczty Office 365 na skrzynkę użytkownika na UMK, dzięki temu komunikaty wysyłane np. przez Teams będą  się pojawiały też na zwykłych skrzynkach. Włączenie tej funkcji nie jest natychmiastowe, zazwyczaj pojawia się kilka godzin po założeniu konta.
  
 
Obecnie zalecamy korzystanie z następujących narzędzi wspomagających e-learning: platforma Moodle, uniwersytecki system wideokonferencyjny BigBlueButton oraz Microsoft Teams.
 
Obecnie zalecamy korzystanie z następujących narzędzi wspomagających e-learning: platforma Moodle, uniwersytecki system wideokonferencyjny BigBlueButton oraz Microsoft Teams.

Wersja z 20:11, 2 kwi 2020

Na tej stronie prezentujemy podstawowe informacje dla prowadzących zajęcia na UMK w trybie e-learningu. Strona jest regularnie aktualizowana.

Automatycznie włączamy przekierowanie poczty Office 365 na skrzynkę użytkownika na UMK, dzięki temu komunikaty wysyłane np. przez Teams będą się pojawiały też na zwykłych skrzynkach. Włączenie tej funkcji nie jest natychmiastowe, zazwyczaj pojawia się kilka godzin po założeniu konta.

Obecnie zalecamy korzystanie z następujących narzędzi wspomagających e-learning: platforma Moodle, uniwersytecki system wideokonferencyjny BigBlueButton oraz Microsoft Teams.

Przygotowaliśmy szereg materiałów pomocniczych, sugerujemy, aby skorzystać z niniejszej strony przeglądowej.

Zajęcia w systemie Moodle

Moodle jest używany na UMK od wielu lat i posiadamy wiele instrukcji wspomagających. Proponujemy zacząć od strony Platforma Moodle, wspomnianej powyżej strony przeglądowej oraz Modle w praktyce.

Zajęcia na platformie Microsoft Teams

Microsoft Teams jest jednym z elementów pakietu Microsoft Office365, w związku z tym do korzystania niezbędne jest założenie konta w tym systemie. Konto musi być powiązane z UMK i należy je założyć poprzez stronę https://office365.uci.umk.pl/.

Z Office 365 zdarzają się problemy dlatego przygotowywaliśmy stronę FAQ, prosimy tam zajrzeć przed wysyłaniem pytania do pomocy.

Dostępem do konkretnych kursów zarządza wykładowca i on powinien powiadomić studentów w jaki sposób dołączyć do grupy. Komunikaty mogą też przychodzić automatycznie z systemu. Warto włączyć przekierowanie wewnętrznej poczty z Office365 na skrzynkę z której korzystamy najczęściej. Instrukcje jak to zrobić są tutaj.

Więcej informacji na temat korzystania z Teams można znaleźć na nasej platforme Moodle, w sieci jet równiś bardzo dużo kursów pomagających opanować Teams na różnych poziomach.

Zajęcia z użyciem uniwersyteckiego systemu wideokonferencyjnego

Sugerujemy zapoznanie się następującą stroną.