Usługa archiwizacji: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

Linia 8: Linia 8:
  
 
Dostęp do PIONIER BOX jest realizowany poprzez konto w uczelni macierzystej, tzn. użytkownik wskazuje swoją uczelnię, jest przekierowywany na lokalną stronę logowania, a po zalogowaniu wraca do usługi.
 
Dostęp do PIONIER BOX jest realizowany poprzez konto w uczelni macierzystej, tzn. użytkownik wskazuje swoją uczelnię, jest przekierowywany na lokalną stronę logowania, a po zalogowaniu wraca do usługi.
 +
 +
Aby rozpocząć pracę z PIONIER BOX należy otworzyć w przeglądarce stronę https://box.pionier.net.pl, wybrać logowanie przez PIONIER ID, następnie z listy instytucji wybrać Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, zalogować się poprzez Centralny Punkt Logowania UMK i wyrazić zgodę na przesłanie danych do usługi (jest to niezbędne do do korzystania z usługi). Po przejściu procesu logowania użytkownikowi zostaje przypisana przestrzeń na przechowywanie danych.
 +
 +
Najwygodniejszym i najbardziej właściwym do funkcji zabezpieczenia danych jest użycie dedykowanego oprogramowania klienckiego, które można pobrać bezpośrednio ze strony internetowej producenta: https://www.seafile.com/en/download/
 +
Należy skorzystać z programów wymienionych w sekcji: Desktop Syncing Clients with Shibboleth Support for University Users

Wersja z 22:40, 26 maj 2017

Usługa archiwizacji i wymiany plików PIONIER BOX jest prowadzona przez Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe. Pozwala na bezpieczne przechowywanie wyników badań naukowych, jak i na ich wymianę z innymi użytkownikami.

Pod wieloma względami usługa jest podobna do DropBox, czy Google Drive ma jednak nad nimi szereg przewag.

Przechowywanie plików w PIONIER BOX nie jest obwarowane zapisami licencyjnymi, które jak w przypadku Google Drive, pozwalają firmie komercyjnej na skanowanie naszych zasobów w celu uczenia systemów Google tego kim jesteśmy i jakie mamy preferencje. PIONIER BOX daje nam również gwarancje, że nasze dane są zabezpieczone przed zniszczeniem.

PIONIER BOX, podobnie jak systemy komercyjne pozwala na automatyczną synchronizację danych między wieloma urządzeniami.

Dostęp do PIONIER BOX jest realizowany poprzez konto w uczelni macierzystej, tzn. użytkownik wskazuje swoją uczelnię, jest przekierowywany na lokalną stronę logowania, a po zalogowaniu wraca do usługi.

Aby rozpocząć pracę z PIONIER BOX należy otworzyć w przeglądarce stronę https://box.pionier.net.pl, wybrać logowanie przez PIONIER ID, następnie z listy instytucji wybrać Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, zalogować się poprzez Centralny Punkt Logowania UMK i wyrazić zgodę na przesłanie danych do usługi (jest to niezbędne do do korzystania z usługi). Po przejściu procesu logowania użytkownikowi zostaje przypisana przestrzeń na przechowywanie danych.

Najwygodniejszym i najbardziej właściwym do funkcji zabezpieczenia danych jest użycie dedykowanego oprogramowania klienckiego, które można pobrać bezpośrednio ze strony internetowej producenta: https://www.seafile.com/en/download/ Należy skorzystać z programów wymienionych w sekcji: Desktop Syncing Clients with Shibboleth Support for University Users