Dołączanie kont gościnnych do Teams
Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne
Czasami niezbędne jest przeprowadzenie wideokonferencji z udziałem osób spoza UMK.
Przy dodawaniu członka do zespołu można dopisać dowolny adres e-mail. Jeżeli to jest osoba spoza naszej domeny, to będzie dodawana, jako gość. Na wpisanego maila Microsoft wyśle link zapraszający. Użytkownik będzie się jednak musiał zalogować do Office z identyfikatorem identycznym, jak ten z zaproszenia, jeżeli nie ma konta, to Office sugeruje założenie.
Jeżeli użytkownik ma już konto w Office (może być prywatne), to lepiej użyć tego identyfikatora w zaproszeniu, bo wtedy będzie mógł bez problemu dołączyć. Wiemy, że na innych uczelniach też są tworzone konta Office, ale zdarza się, że użytkownicy nie mają przekierowań poczty, w efekcie zaproszenie do udziału pozostaje w poczcie Office, a użytkownik tam nie zagląda i bywa, że trudno mu wytłumaczyć jak mógłby to zrobić. W takiej sytuacji można użytkownikowi wysłać link do zespołu i zrobić to na dowolny adres. Jeżeli użytkownik skorzysta z tego linku, to będzie się musiał zalogować do swojego Office, ale nie zostanie od razu wpuszczony, właściciel zespołu zobaczy jego prośbę o dołączenie w linku prośby oczekujące i będzie go musiał wpuścić.