Dołączanie kont gościnnych do Teams

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne


1. Dodawanie osób zewnętrznych do zespołów w domenie UMK

Czasami niezbędne jest przeprowadzenie wideokonferencji z udziałem osób spoza UMK.

1.1. Dodawanie do zespołu

Przy dodawaniu członka do zespołu można dopisać dowolny adres e-mail. Jeżeli dodawana osoba ma już konto w Office (może być prywatne), to lepiej użyć tego identyfikatora w zaproszeniu, bo wtedy będzie mógł bez problemu dołączyć.

Osoba spoza naszej domeny, to będzie dodawana, jako gość. Na wpisanego maila Microsoft wyśle link zapraszający. Użytkownik będzie się jednak musiał zalogować do Office z identyfikatorem identycznym, jak ten z zaproszenia, jeżeli nie ma konta, to Office sugeruje założenie.

1.2. Wysyłanie linku zapraszającego

Zdarza się, że użytkownicy nie mają przekierowań poczty, w efekcie zaproszenie do udziału pozostaje w poczcie Office, a użytkownik tam nie zagląda i bywa, że trudno mu wytłumaczyć jak mógłby to zrobić. W takiej sytuacji można użytkownikowi wysłać link do zespołu i zrobić to na dowolny adres. Jeżeli użytkownik skorzysta z tego linku, to będzie się musiał zalogować do swojego Office, ale nie zostanie od razu wpuszczony, właściciel zespołu zobaczy jego prośbę o dołączenie w linku prośby oczekujące i będzie go musiał wpuścić.

2. Jak zostać dodanym do zespołu utworzonego w instytucji poza UMK

W celu dopisania do zespołu w zewnętrznej organizacji proponujemy przekazywanie właścicielom zespołów adresu email z domeny @o365.umk.pl