Instrukcja instalacji certyfikatu personalnego w programie pocztowym: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne
Efa@umk.pl (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "===Instalacja certyfikatu personalnego w kliencie pocztowym na podstawie programu Mozilla Thunderbird=== * Wybieramy z menu "Edycja" -> "Konfiguracja kont", bądź z le...") |
Efa@umk.pl (dyskusja | edycje) |
||
Linia 50: | Linia 50: | ||
<div class="imgmargin">[[Image:poczta-cert13.png|center]]</div> | <div class="imgmargin">[[Image:poczta-cert13.png|center]]</div> | ||
+ | ===Zobacz również=== | ||
+ | * [[Certyfikaty osobiste TCS]] | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Pracownicy]] | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Pracownicy]] | ||
+ | [[Kategoria:Poczta]] |
Wersja z 15:06, 27 paź 2023
Instalacja certyfikatu personalnego w kliencie pocztowym na podstawie programu Mozilla Thunderbird
- Wybieramy z menu "Edycja" -> "Konfiguracja kont", bądź z lewego menu klikamy prawym przyciskiem myszy na nasz adres email i wybieramy "Ustawienia".
- Klikamy "Szyfrowanie "end-to-end" a następnie "Zarządzaj certyfikatami S/MIME".
- W oknie Menedżera Certyfikatów wybieramy zakładkę "Użytkownik" a następnie "Importuj".
- Wskazujemy zapisany na komputerze plik p12 z certyfikatem osobistym i klikamy "Otwórz".
- Wprowadzamy hasło zabezpieczające certyfikat, które ustawiliśmy podczas generowania certyfikatu.
- Potwierdzamy klikając "OK" w oknie Menedżera Certyfikatów.
- Następnie ponownie w oknie "Konfiguracji Kont" w sekcji S/MIME w polu "Certyfikat osobisty do podpisywania cyfrowego" klikamy "Wybierz" i wskazujemy certyfikat, który zaimportowaliśmy. Klikamy "OK".
- W oknie, które się pojawi klikamy "Tak" aby potwierdzić chęć użycia tego samego certyfikatu w przypadku szyfrowania wiadomości.
- W tej samej sekcji zaznaczamy Domyślne ustawienia wysyłania wiadomości, uaktywniając pole "Wyłącz szyfrowanie nowych wiadomości" i zaznaczamy "Podpisz nieszyfrowane wiadomości".
- W ten sposób wysłane wiadomości będą domyślnie podpisane cyfrowo. W oknie nowej wiadomości w zakładce S/MIME widać domyślnie zaznaczone pole "Podpisz cyfrowo". Jeśli jest potrzeba można dodatkowo zaznaczyć "Zaszyfruj".
- Jeśli wiadomość została podpisana to widać to po ikonce z napisem "S/MIME" w nagłówkach wiadomości (można wysłać sobie testową wiadomość aby to sprawdzić)
a po kliknięciu tej ikonki widać dokładne informacje dotyczące podpisu.