Blog:Niedostępna poczta pracowników UMK: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

Linia 1: Linia 1:
 
W wyniku dużej awarii energetycznej w nocy z 14 na 15 września uszkodzony został serwer poczty elektronicznej.
 
W wyniku dużej awarii energetycznej w nocy z 14 na 15 września uszkodzony został serwer poczty elektronicznej.
  
Czas odbudowy systemu poczty jest znacznie dłuższy niż początkowo zakładaliśmy. Szacujemy, że będzie trwał do końca dnia w czwartek 19 września. W związku z tym rozważamy uruchomienie tymczasowego rozwiązania, które dałoby dostęp do bieżącej poczty, czyli tej, która wpłynęła do Państwa skrzynek od momentu awarii.
+
Pod adresem webmail-tmp.umk.pl uruchomiony został tymczasowy interfejs dostępu do poczty. Jest w nim dostępna poczta, która wpłynęła na UMK po godzinie 14 we wtorek 17.09. Napływająca poczta jest kopiowana na serwer tymczasowy, ale też pozostawiana na serwerze głównym.
  
We wtorek przed południem umieścimy aktualizację tego komunikatu.
+
Po zakończeniu odzyskiwana (co szacujemy na czwartek do południa), cała poczta będzie ponownie dostępna tak, jak wcześniej. Poczta odczytana na serwerze tymczasowym będzie widoczna na starym serwerze, jako nowa, skasowanie listu na serwerze tymczasowym, nie spowoduje skasowania jej na serwerze głównym.
 +
 
 +
Szacujemy, że odbudowa głównego systemu może się zakończyć wcześniej niż poprzednio sugnlizowaliśmy, a więc około południa w czwartek.
  
 
Awaria systemu jest spowodowana splotem mało prawdopodobnych okoliczności takich jak: utrata zasilania budynku Collegium Maximum, przepalenie rozrusznika agregatu prądotwórczego zabezpieczającego system serwerów oraz uszkodzenie kilku urządzeń (w tym serwera poczty elektronicznej).
 
Awaria systemu jest spowodowana splotem mało prawdopodobnych okoliczności takich jak: utrata zasilania budynku Collegium Maximum, przepalenie rozrusznika agregatu prądotwórczego zabezpieczającego system serwerów oraz uszkodzenie kilku urządzeń (w tym serwera poczty elektronicznej).
  
 
Pomimo, że awaria została spowodowana czynnikami całkowicie poza kontrolą UCI, serdecznie przepraszamy wszystkich użytkowników za niedogodności.
 
Pomimo, że awaria została spowodowana czynnikami całkowicie poza kontrolą UCI, serdecznie przepraszamy wszystkich użytkowników za niedogodności.

Wersja z 14:21, 17 wrz 2019

W wyniku dużej awarii energetycznej w nocy z 14 na 15 września uszkodzony został serwer poczty elektronicznej.

Pod adresem webmail-tmp.umk.pl uruchomiony został tymczasowy interfejs dostępu do poczty. Jest w nim dostępna poczta, która wpłynęła na UMK po godzinie 14 we wtorek 17.09. Napływająca poczta jest kopiowana na serwer tymczasowy, ale też pozostawiana na serwerze głównym.

Po zakończeniu odzyskiwana (co szacujemy na czwartek do południa), cała poczta będzie ponownie dostępna tak, jak wcześniej. Poczta odczytana na serwerze tymczasowym będzie widoczna na starym serwerze, jako nowa, skasowanie listu na serwerze tymczasowym, nie spowoduje skasowania jej na serwerze głównym.

Szacujemy, że odbudowa głównego systemu może się zakończyć wcześniej niż poprzednio sugnlizowaliśmy, a więc około południa w czwartek.

Awaria systemu jest spowodowana splotem mało prawdopodobnych okoliczności takich jak: utrata zasilania budynku Collegium Maximum, przepalenie rozrusznika agregatu prądotwórczego zabezpieczającego system serwerów oraz uszkodzenie kilku urządzeń (w tym serwera poczty elektronicznej).

Pomimo, że awaria została spowodowana czynnikami całkowicie poza kontrolą UCI, serdecznie przepraszamy wszystkich użytkowników za niedogodności.