Konfiguracja nowej wersji programu Thunderbird
Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne
Spis treści |
Konfiguracja do pracy z protokołem IMAP
Wersja do pobrania: Konfiguracja Thunderbird do pracy z protokołem IMAP
Można zauważyć, że w aktualnej wersji thunderbird`a, konfiguracja odbywa się praktycznie automatycznie. Wystarczy tylko wpisać imie i nazwisko, odpowiedni adres mailowy i hasło, wtedy, przy pierwszej konfiguracji profilu, jest on domyślnie ustawiony na protokół IMAP.
Poniżej natomiast, przedstawione jest ręczne dodawanie przykładowego konta, z uwzględnieniem, jak powinno wyglądać okienko z konfiguracją.
1. Po uruchomieniu programu, w lewym dolnym rogu wybieramy opcję „ustawienia”
2. Przechodzimy do „Ustawienia kont”
3. Następnie rozwijamy zakładkę „Czynności”, gdzie znajduje się opcja „Dodaj konfigurację konta pocztowego…”
4. W konfiguracji konta, należy wpisać w odpowiednie pola swoje dane do poczty i nacisnąć konfiguruj ręcznie, w celu rozpoczęcia konfiguracji serwera. Teraz kolejno należy wybrać:
SERWER POCZTY PRZYCHODZĄCEJ: Protokół „IMAP”, Adres serwera „imap.umk.pl”, Port „993” Bezpieczeństwo połączenia „SSL/TLS”, Metoda uwierzytelniania „Zwykłe hasło”
SERWER POCZTY WYCHODZĄCEJ: Adres serwera „smtp.umk.pl”, Port „465”, Bezpieczeństwo połączenia „SSL/TLS” metoda uwierzytelniania np. „zwykłe hasło”
Należy zwrócić szczególną uwagę na nazwę użytkownika, ponieważ nie może być w nim zawarta @twoja.domena.pl, tylko sam login
Na końcu naciskamy „Gotowe”
Konfiguracja do pracy z protokołem POP3
Wersja do pobrania: Konfiguracja Thunderbird do pracy z protokołem POP3
W przypadku Thunderbird`a, ten protokół nie konfiguruje się automatycznie jako domyślny.
Ze względu na swoją specyfikę i preferencje użytkowników, jest też on rzadziej używany. Żeby go skonfigurować należy wpisać imie i nazwisko, odpowiedni adres mailowy i hasło, oraz zmienić w ramce protokół Imap, na POP3.
Poniżej natomiast, przedstawione jest ręczne dodawanie przykładowego konta, z uwzględnieniem, jak powinno wyglądać okienko z konfiguracją.
1. Po uruchomieniu programu, w lewym dolnym rogu wybieramy opcję „ustawienia”
2. Przechodzimy do „Ustawienia kont”
3. Następnie rozwijamy zakładkę „Czynności”, gdzie znajduje się opcja „Dodaj konfigurację konta pocztowego…”
4. W konfiguracji konta, należy wpisać w odpowiednie pola swoje dane do poczty i nacisnąć konfiguruj ręcznie, w celu rozpoczęcia konfiguracji serwera. Teraz kolejno należy wybrać:
SERWER POCZTY PRZYCHODZĄCEJ: ¶ Protokół „POP3”, Adres serwera „pop3.umk.pl”, Port „995” Bezpieczeństwo połączenia „SSL/TLS”, Metoda uwierzytelniania „Zwykłe hasło”
SERWER POCZTY WYCHODZĄCEJ: ¶ Adres serwera „smtp.umk.pl”, Port „465”, Bezpieczeństwo połączenia „SSL/TLS” metoda uwierzytelniania np. „zwykłe hasło”
Należy zwrócić szczególną uwagę na nazwę użytkownika, ponieważ nie może być w nim zawarta @twoja.domena.pl, tylko sam login
Na końcu naciskamy „Gotowe”