Zakupy komputerów i reklamacje

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

Ze względu na postęp technologiczny firma Exon wprowadziła kilka zmian w specyfikacji oferowanego sprzętu. Najnowsze zmiany dotyczą laptopa B2 oraz monitora M3. (Zaznaczone zmiany na żółto).

Konfiguracje - podstawowe parametry - sierpień 2021

Specyfikacja szczegółowa - sierpień 2021

Procedura zamawiania standardowego sprzętu komputerowego.

  1. Użytkownik dokonuje zamówienia w systemie xPrimer wybierając, jako jednostkę realizującą Dział Informatycznych Zamówień Publicznych i wskazując sprzęt w wybranej konfiguracji z tzw. sklepiku. Kompletowanie zamówienia w UCI trwa około miesiąc.
  2. Po dostawie sprzętu do UCI Jednostka otrzyma tabelę z prośbą o podanie:
    • imienia i nazwiska użytkownika;
    • numeru pokoju, w którym będzie użytkowany sprzęt;
    • numeru inwentarzowego dla nowego sprzętu komputerowego;
    • ewentualnych licencji posiadanych przez użytkownika na oprogramowanie;
  3. Po otrzymaniu tych informacji komputer jest przygotowywany do pracy na UMK dla konkretnego użytkownika.
  4. Po skończonej konfiguracji UCI informuje Jednostkę o możliwości odbioru sprzętu komputerowego.

Komputery w niestandardowych konfiguracjach mogą być kupowane w dotychczasowym trybie, tj. za pośrednictwem Działu Aparatury Naukowej, ale taki zakup będzie wymagał dodatkowego uzasadnienia i decyzji Komisji do weryfikacji zapotrzebowania na sprzęt komputerowy w konfiguracji specjalnej.

Zapotrzebowania na konfiguracje specjalne należy składać do DAN za pośrednictwem systemu xPrimer, do zapotrzebowania należy dołączyć uzasadnienie na formularzu: uzasadnienie-komputery