Zablokowane konto: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

m
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
== Co zrobić, aby odblokować konto? ==
 
== Co zrobić, aby odblokować konto? ==
  
'''Należy skontaktować się z Pracownią Sieci Uczelnianej ([mailto:psu@umk.pl psu@umk.pl], 56 611-27-36)''' w celu wyjaśnienia sprawy i otrzymania dalszych instrukcji. <br>
+
Prosimy o zgłoszenie problemu poprzez [https://www.uci.umk.pl/index.php/Specjalna:KontaktPomoc formularz do kontaktu z działem pomocy], '''prosimy o podanie maila lub telefonu kontaktowego'''.
Jeśli zgłoszenie problemu odbywa się poprzez [https://www.uci.umk.pl/index.php/Specjalna:KontaktPomoc formularz do kontaktu z działem pomocy], '''prosimy o podanie w zgłoszeniu maila lub telefonu kontaktowego'''.
+
 
 +
Jeśli posiadają Państwo również inny adres e-mail '''należy skontaktować się z Działem Sieci Uniwersyteckiej ([mailto:psu@umk.pl dsu@umk.pl])''' w celu wyjaśnienia sprawy i otrzymania dalszych instrukcji.
  
 
== Dlaczego moje konto zostało zablokowane? ==
 
== Dlaczego moje konto zostało zablokowane? ==
Linia 12: Linia 13:
 
* konto było używane do rozpowszechniania treści lub obrazów o charakterze komercyjnym, reklamowym, politycznym itp.,
 
* konto było używane do rozpowszechniania treści lub obrazów o charakterze komercyjnym, reklamowym, politycznym itp.,
 
* konto jest niewłaściwie chronione lub zachodzi uzasadnione podejrzenie, że jest używane przez osoby nieupoważnione.
 
* konto jest niewłaściwie chronione lub zachodzi uzasadnione podejrzenie, że jest używane przez osoby nieupoważnione.
 +
* narusza zasady określone w [[Polityka_bezpieczenstwa_SK_UMK|Polityce bezpieczeństwa Sieci Komputerowej UMK]]
  
'''Użytkownikom Sieci Komputerowej UMK zabrania się:'''
+
'''Użytkownikom Sieci Komputerowej UMK m.in. zabrania się:'''
 
* odstępowania uprawnień dotyczących posiadanego konta innym osobom,
 
* odstępowania uprawnień dotyczących posiadanego konta innym osobom,
 
* podejmowania prób wykorzystania obcego konta i uruchamiania aplikacji deszyfrujących hasła,
 
* podejmowania prób wykorzystania obcego konta i uruchamiania aplikacji deszyfrujących hasła,

Aktualna wersja na dzień 09:50, 12 paź 2022

[edytuj] Co zrobić, aby odblokować konto?

Prosimy o zgłoszenie problemu poprzez formularz do kontaktu z działem pomocy, prosimy o podanie maila lub telefonu kontaktowego.

Jeśli posiadają Państwo również inny adres e-mail należy skontaktować się z Działem Sieci Uniwersyteckiej (dsu@umk.pl) w celu wyjaśnienia sprawy i otrzymania dalszych instrukcji.

[edytuj] Dlaczego moje konto zostało zablokowane?

Informacja o zablokowanym koncie może pojawić się z kilku powodów:

  • hasło zostało przejęte przez osoby trzecie, a konto było wykorzystywane do rozsyłania spamu,
  • strona internetowa w przestrzeni dyskowej konta została przejęta przez osoby trzecie,
  • konto było używane do rozpowszechniania treści lub obrazów godzących w dobre imię Uniwersytetu,
  • konto było używane do rozpowszechniania treści lub obrazów o charakterze komercyjnym, reklamowym, politycznym itp.,
  • konto jest niewłaściwie chronione lub zachodzi uzasadnione podejrzenie, że jest używane przez osoby nieupoważnione.
  • narusza zasady określone w Polityce bezpieczeństwa Sieci Komputerowej UMK

Użytkownikom Sieci Komputerowej UMK m.in. zabrania się:

  • odstępowania uprawnień dotyczących posiadanego konta innym osobom,
  • podejmowania prób wykorzystania obcego konta i uruchamiania aplikacji deszyfrujących hasła,
  • prowadzenia działań mających na celu podsłuchiwanie lub przechwytywanie informacji przepływającej w sieci,
  • zmiany adresu sprzętowego karty sieciowej lub przydzielonego adresu IP (z wyjątkiem sytuacji uzgodnionych z administratorem odpowiedniej sieci),
  • uruchamiania aplikacji, które mogą zakłócać lub destabilizować pracę systemu lub sieci komputerowej, bądź naruszyć prywatność zasobów systemowych,
  • wysyłania masowej poczty kierowanej do losowych odbiorców (spam).