Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

Linia 2: Linia 2:
 
<div class="komunikat-na-glownej">
 
<div class="komunikat-na-glownej">
 
<h3>Niedostępna poczta pracowników UMK</h3>
 
<h3>Niedostępna poczta pracowników UMK</h3>
<span>Aktualizacja z dnia: 16.09.2018</span><p>W wyniku dużej awarii energetycznej w nocy z 14 na 15 września uszkodzony został serwer poczty elektronicznej.  
+
<span>Aktualizacja z dnia: 17.09.2018</span><p>W wyniku dużej awarii energetycznej w nocy z 14 na 15 września uszkodzony został serwer poczty elektronicznej.  
 
</p><p>
 
</p><p>
Czas odbudowy systemu poczty jest znacznie dłuższy niż początkowo
+
Pod adresem webmail-tmp.umk.pl uruchomiony został tymczasowy interfejs dostępu do poczty. Jest w nim dostępna poczta, która wpłynęła na UMK po godzinie 14 we wtorek 17.09. Napływająca poczta jest kopiowana na serwer tymczasowy, ale też pozostawiana na serwerze głównym.
zakładaliśmy. Szacujemy, że będzie trwał do końca dnia w czwartek 19
+
września.  
+
W związku z tym rozważamy uruchomienie tymczasowego rozwiązania, które
+
dałoby dostęp do bieżącej poczty, czyli tej, która wpłynęła do Państwa
+
skrzynek od momentu awarii.
+
 
</p><p>
 
</p><p>
We wtorek przed południem umieścimy aktualizację tego komunikatu.
+
Po zakończeniu odzyskiwana (co szacujemy na czwartek do południa), cała poczta będzie ponownie dostępna tak, jak wcześniej. Poczta odczytana na serwerze tymczasowym będzie widoczna na starym serwerze, jako nowa, skasowanie listu na serwerze tymczasowym, nie spowoduje skasowania jej na serwerze głównym.
 +
</p><p>
 +
Szacujemy, że odbudowa głównego systemu może się zakończyć wcześniej niż poprzednio sugnlizowaliśmy, a więc około południa w czwartek.  
 
</p><p>
 
</p><p>
 
Awaria systemu jest spowodowana splotem mało prawdopodobnych
 
Awaria systemu jest spowodowana splotem mało prawdopodobnych

Wersja z 14:21, 17 wrz 2019

Niedostępna poczta pracowników UMK

Aktualizacja z dnia: 17.09.2018

W wyniku dużej awarii energetycznej w nocy z 14 na 15 września uszkodzony został serwer poczty elektronicznej.

Pod adresem webmail-tmp.umk.pl uruchomiony został tymczasowy interfejs dostępu do poczty. Jest w nim dostępna poczta, która wpłynęła na UMK po godzinie 14 we wtorek 17.09. Napływająca poczta jest kopiowana na serwer tymczasowy, ale też pozostawiana na serwerze głównym.

Po zakończeniu odzyskiwana (co szacujemy na czwartek do południa), cała poczta będzie ponownie dostępna tak, jak wcześniej. Poczta odczytana na serwerze tymczasowym będzie widoczna na starym serwerze, jako nowa, skasowanie listu na serwerze tymczasowym, nie spowoduje skasowania jej na serwerze głównym.

Szacujemy, że odbudowa głównego systemu może się zakończyć wcześniej niż poprzednio sugnlizowaliśmy, a więc około południa w czwartek.

Awaria systemu jest spowodowana splotem mało prawdopodobnych okoliczności takich jak: utrata zasilania budynku Collegium Maximum, przepalenie rozrusznika agregatu prądotwórczego zabezpieczającego system serwerów oraz uszkodzenie kilku urządzeń (w tym serwera poczty elektronicznej).

Pomimo, że awaria została spowodowana czynnikami całkowicie poza kontrolą UCI, serdecznie przepraszamy wszystkich użytkowników za niedogodności.

Po aktualizacji macOS i iOS wymagana reinstalacja eduroam

Komunikat z dnia: 04.04.2018

Aktualizacja systemu macOS do wersji 10.13.4 i iOS do wersji 11.3 skutkuje brakiem możliwości połączenia się z eduroam. Konieczna jest reinstalacja profilu eduroam. Więcej informacji ...

Poszukujemy pracowników

Komunikat z dnia: 23.03.2018

Poszukujemy osób chętnych do podjęcia pracy w Uczelnianym Centrum Informatycznym.
Więcej informacji ...

Polityka bezpieczeństwa Sieci Komputerowej UMK

Komunikat z dnia: 5.02.2018

Zwracamy uwagę, że dotychczasowy Regulamin Sieci Komputerowej UMK został zastąpiony przez znacznie obszerniejszy dokument Polityka bezpieczeństwa Sieci Komputerowej UMK

Poczta przez WWW - nowa wersja programu

Komunikat z dnia: 8.02.2017

Dnia 8.02.2017 została udostępniona nowa wersja programu pocztowego Horde dla pracowników UMK. Więcej informacji ...