Poczta przez WWW poprzednia wersja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

(Jak zainstalować certyfikat osobisty?)
Linia 52: Linia 52:
 
[[Tworzenie kosza na usunięte wiadomości|Tworzenie kosza na usunięte wiadomości - kliknij tutaj]]
 
[[Tworzenie kosza na usunięte wiadomości|Tworzenie kosza na usunięte wiadomości - kliknij tutaj]]
  
=== Jak zainstalować certyfikat osobisty? ===
+
=== Jak zainstalować certyfikat personalny? ===
 
Proszę skorzystać z instrukcji dostępnej [[Instalacja certyfikatu personalnego w serwisie pocztowym UMK|tutaj]].
 
Proszę skorzystać z instrukcji dostępnej [[Instalacja certyfikatu personalnego w serwisie pocztowym UMK|tutaj]].
  

Wersja z 11:57, 6 maj 2015

Strona główna serwisu pocztowego jest dostępna pod adresem
http://poczta.umk.pl

Na tej stronie można znaleźć informacje na temat możliwości korzystania z poczty elektronicznej za pośrednictwem przeglądarki WWW

Spis treści

Kto może korzystać z serwisu Poczta UMK?

Każdy użytkownik dysponujący kontem pocztowym na serwerze uniwersyteckim może korzystać z poczty za pośrednictwem przeglądarki WWW. Strona główna serwisu pocztowego jest dostępna pod adresem http://poczta.umk.pl.

Uwaga! Serwis pocztowy jest przystosowany do komunikacji wyłącznie z użyciem protokołów szyfrowanej transmisji (Secure Socket Layer, SSL), dzięki czemu komunikacja jest bezpieczna.

Ustawianie filtrów pocztowych

Reguły filtrów

Po zalogownaniu do systemu w lewym menu należy wybrać "Poczta", następnie "Filtry". Wiadomości są filtrowane zgodnie z kolejnością filtrów na liście.
Poczta przez www 08.jpg

Filtr Spamu

Wymagane jest podanie poziomu spamu odrzuconych wiadomości. Poziom spamu określa ilość gwiazdek po słowie SPAM w temacie wiadomości. Pięć gwiazdek oznacza, że wiadomość na pewno jest spamem, jedna gwiazdka oznacza, że najprawdopodobniej wiadomość jest spamem, ale może się zdarzyć, że wiadomość nie będąca spamem zostanie zaklasyfikowana jako spam. Domyślnie każdy użytkownik ma ustawiony filtr spamu na poziomie 2. Ponadto należy wybrać folder na serwerze (domyślnie SPAM) w którym będzie umieszczany spam i kliknąć przycisk "Zapisz". Jeżeli filtr jest wyłączony, należy go uaktywnić klikając przycisk "Zapisz i uaktywnij".
Poczta przez www 09.jpg

Przekierowanie poczty

Należy wybrać filtr "Przekaż" i podać adresu e-mail na który mają być przekazywane wiadomości. Filtr zostanie uaktywniony po kliknięciu guzika "Zapisz i uaktywnij". W zakładce "Ustawiania zaawansowane" można podać dodatkowe parametry, takie jak adresy e-mail które nie mają być brane pod uwagę.
Poczta przez www 10.jpg

Automatyczne odpowiedzi

Należy wybrać filtr "Nieobecność" i podać daty początku i końca nieobecności oraz treść wiadomości jaka będzie wysyłana jako odpowiedź. Filtr zostanie uaktywniony po kliknięciu guzika "Zapisz i uaktywnij".
Poczta przez www 11.jpg

Czarna/Biała lista

Adresy na czarnej/białej liście nie będą brane pod uwagę przez filtr spamu. Filtrów białej/czarnej listy nie trzeba aktywować, gdyż są one domyślnie włączone.
Poczta przez www 12.jpg

Ustawienie tożsamości

  • Po zalogowaniu do systemu należy kliknąć na ikonę "Opcje", następnie z rozwijanego "Zmień ustawienia dla:" wybrać "Poczta". Na stronie opcji należy wybrać "Informacje osobiste".
    Poczta przez www 13.jpg
  • W polu "Twój adres Od:" należy wpisać adres email który ma być rozpoznawany przez interfejs jako własny. Ten adres będzie się pojawiał w polu "Od:" w wysyłanych wiadomościach.W polu "Twój alias adresu" można wpisać dodatkowe aliasy pocztowe posiadane przez użytkownika (np. Imie.Nazwisko@umk.pl), które również będą rozpoznawane jako własne (tj. zalogowanego użytkownika). Dzięki temu w folderze wysłanych wiadomości będzie się poprawnie wyświetlał adres email odbiorcy.W polu "Folder wysłanej poczty" można wybrać folder do którego mają być zapisywane wysłane wiadomości.Interfejs umożliwia założenie dowolnej ilości tożsamości. w których mogą być zawarte dodatkowe adresy email i inne sygnatury. Aby założyć dodatkową tożsamość należy z rozwijanego menu "Wybierz tożsamość do zmiany:" wybrać opcję "Utwórz nową". Podczas tworzenia nowej wiadomości możemy wybrać tożsamość, która będzie użyta (z listy rozwijanej "Profil").
    Poczta przez www 14.jpg

Ustawienie książki adresowej do dodawania adresów

Na stronie opcji poczty należy kliknąć na "Książki adresowe". Następnie w polu "Wybierz książkę adresową, która będzie używana do dodawania adresów." należy wybrać książkę adresową. Wybranie książki spowoduje pojawienie się przy każdym adresie email ikony służącej do dodawanie adresów do książki adresowej.
Poczta przez www 15.jpg

Dodawanie nowych bloków do portalowej strony głównej

  • Na stronie głównej, która pojawia się tuż po zalogowaniu, należy kliknąć "Dodaj treść"
    Poczta przez www 01.jpg
  • W pustym bloku "Dodaj tutaj:" należy wybrać usługę, np.: "Horde: weather.com", "Horde: Kanał RSS" i zatwierdzić przyciskiem "Dodaj"
    Poczta przez www 02.jpg
  • Dodanie prognozy pogody
    Należy podać lokalizację: "Torun, Poland" i wybrać jednostki metryczne.

    Przykład:
    Poczta przez www 03.jpg
  • Dodanie kanału RSS
    Należy podać adres kanału: http://aktualnosci.umk.pl/kanal/kanal.php

    Przykład:
    Poczta przez www 04.jpg

Udostępnianie książki adresowej

  • Po wybraniu książki adresowej z organizatora znajdującego się po lewj stronie ekranu, należy kliknąć "Moje książki adresowe" z górnego paska narzędzi
    Poczta przez www 05.jpg
  • Dla wybranej książki adresowej należy kliknąć guzik edycji uprawnień
    Poczta przez www 06.jpg
  • W sekcji "Indywidualni Uźytkownicy" należy wprowadzić identyfikator osoby której udostępniamy książkę adresową, lub wybrać grupę użytkowników z sekcji "Grupy", jeżeli wcześniej zostały utworzone takie grupy. W obu przypadkach należy dodatkowo zaznaczyć jaki typ uprawnienia ma zostać nadany, "Przeczytaj" gdy druga osoba ma mieć możliwość tylko przeglądania kontaktów, "Edycja" by mogła również edytować kontakty.
    Poczta przez www 07.jpg

Udostępnianie kalendarza i list zadań

  • Po wybraniu kalendarza lub zadań z organizatora należy kliknąć na przycisk "Zarządzaj kalendarzami/listami zadań" znajdującego się po prawej stronie ekranu, następnie należy postępować analogicznie jak przy udostępnianiu książki adresowej.

Korzystanie z folderów wirtualnych

Foldery wirtualne interfejsu pocztowego - kliknij tutaj

Tworzenie kosza na usunięte wiadomości

Tworzenie kosza na usunięte wiadomości - kliknij tutaj

Jak zainstalować certyfikat personalny?

Proszę skorzystać z instrukcji dostępnej tutaj.

Co zrobić w przypadku awarii?

W przypadku awarii serwisu lub stwierdzeniu jakichkolwiek usterek w działaniu prosimy o przekazanie informacji pocztą elektroniczną na adres pocztawww@umk.pl lub telefonicznie (611-27-36, 611-27-40 lub 611-27-27).