Poczta przez WWW poprzednia wersja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

(Utworzono nową stronę "Strona główna serwisu pocztowego jest dostępna pod adresem<br /> <span style="font-size:150%">'''[http://poczta.umk.pl/ http://poczta.umk.pl]'''</span> '''Na tej str...")
 
m (zamienił w treści „<br data-attributes="%20/">” na „”)
Linia 14: Linia 14:
  
 
==== Filtr Spamu ====
 
==== Filtr Spamu ====
<br data-attributes="%20/">Wymagane jest podanie poziomu spamu odrzuconych wiadomości. Poziom spamu określa ilość gwiazdek po słowie SPAM w temacie wiadomości. Pięć gwiazdek oznacza, że wiadomość na pewno jest spamem, jedna gwiazdka oznacza, że najprawdopodobniej wiadomość jest spamem, ale może się zdarzyć, że wiadomość nie będąca spamem zostanie zaklasyfikowana jako spam. Domyślnie każdy użytkownik ma ustawiony filtr spamu na poziomie 2. Ponadto należy wybrać folder na serwerze (domyślnie SPAM) w którym będzie umieszczany spam i kliknąć przycisk "Zapisz". Jeżeli filtr jest wyłączony, należy go uaktywnić klikając przycisk "Zapisz i uaktywnij".<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
Wymagane jest podanie poziomu spamu odrzuconych wiadomości. Poziom spamu określa ilość gwiazdek po słowie SPAM w temacie wiadomości. Pięć gwiazdek oznacza, że wiadomość na pewno jest spamem, jedna gwiazdka oznacza, że najprawdopodobniej wiadomość jest spamem, ale może się zdarzyć, że wiadomość nie będąca spamem zostanie zaklasyfikowana jako spam. Domyślnie każdy użytkownik ma ustawiony filtr spamu na poziomie 2. Ponadto należy wybrać folder na serwerze (domyślnie SPAM) w którym będzie umieszczany spam i kliknąć przycisk "Zapisz". Jeżeli filtr jest wyłączony, należy go uaktywnić klikając przycisk "Zapisz i uaktywnij".
  
 
==== Przekierowanie poczty ====
 
==== Przekierowanie poczty ====
Należy wybrać filtr "Przekaż" i podać adresu e-mail na który mają być przekazywane wiadomości. Filtr zostanie uaktywniony po kliknięciu guzika "Zapisz i uaktywnij". W zakładce "Ustawiania zaawansowane" można podać dodatkowe parametry, takie jak adresy e-mail które nie mają być brane pod uwagę.<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
Należy wybrać filtr "Przekaż" i podać adresu e-mail na który mają być przekazywane wiadomości. Filtr zostanie uaktywniony po kliknięciu guzika "Zapisz i uaktywnij". W zakładce "Ustawiania zaawansowane" można podać dodatkowe parametry, takie jak adresy e-mail które nie mają być brane pod uwagę.
  
 
==== Automatyczne odpowiedzi ====
 
==== Automatyczne odpowiedzi ====
Należy wybrać filtr "Nieobecność" i podać daty początku i końca nieobecności oraz treść wiadomości jaka będzie wysyłana jako odpowiedź. Filtr zostanie uaktywniony po kliknięciu guzika "Zapisz i uaktywnij".<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
Należy wybrać filtr "Nieobecność" i podać daty początku i końca nieobecności oraz treść wiadomości jaka będzie wysyłana jako odpowiedź. Filtr zostanie uaktywniony po kliknięciu guzika "Zapisz i uaktywnij".
  
 
==== Czarna/Biała lista ====
 
==== Czarna/Biała lista ====
Adresy na czarnej/białej liście nie będą brane pod uwagę przez filtr spamu. Filtrów białej/czarnej listy nie trzeba aktywować, gdyż są one domyślnie włączone.<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
Adresy na czarnej/białej liście nie będą brane pod uwagę przez filtr spamu. Filtrów białej/czarnej listy nie trzeba aktywować, gdyż są one domyślnie włączone.
  
 
=== Ustawienie tożsamości ===
 
=== Ustawienie tożsamości ===
* Po zalogowaniu do systemu należy kliknąć na ikonę "Opcje", następnie z rozwijanego "Zmień ustawienia dla:" wybrać "Poczta". Na stronie opcji należy wybrać "Informacje osobiste".<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
* Po zalogowaniu do systemu należy kliknąć na ikonę "Opcje", następnie z rozwijanego "Zmień ustawienia dla:" wybrać "Poczta". Na stronie opcji należy wybrać "Informacje osobiste".
* W polu "Twój adres Od:" należy wpisać adres email który ma być rozpoznawany przez interfejs jako własny. Ten adres będzie się pojawiał w polu "Od:" w wysyłanych wiadomościach.<br data-attributes="%20/">W polu "Twój alias adresu" można wpisać dodatkowe aliasy pocztowe posiadane przez użytkownika (np. Imie.Nazwisko@umk.pl), które również będą rozpoznawane jako własne (tj. zalogowanego użytkownika). Dzięki temu w folderze wysłanych wiadomości będzie się poprawnie wyświetlał adres email odbiorcy.<br data-attributes="%20/">W polu "Folder wysłanej poczty" można wybrać folder do którego mają być zapisywane wysłane wiadomości.<br data-attributes="%20/">Interfejs umożliwia założenie dowolnej ilości tożsamości. w których mogą być zawarte dodatkowe adresy email i inne sygnatury. Aby założyć dodatkową tożsamość należy z rozwijanego menu "Wybierz tożsamość do zmiany:" wybrać opcję "Utwórz nową". Podczas tworzenia nowej wiadomości możemy wybrać tożsamość, która będzie użyta (z listy rozwijanej "Profil").<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
* W polu "Twój adres Od:" należy wpisać adres email który ma być rozpoznawany przez interfejs jako własny. Ten adres będzie się pojawiał w polu "Od:" w wysyłanych wiadomościach.W polu "Twój alias adresu" można wpisać dodatkowe aliasy pocztowe posiadane przez użytkownika (np. Imie.Nazwisko@umk.pl), które również będą rozpoznawane jako własne (tj. zalogowanego użytkownika). Dzięki temu w folderze wysłanych wiadomości będzie się poprawnie wyświetlał adres email odbiorcy.W polu "Folder wysłanej poczty" można wybrać folder do którego mają być zapisywane wysłane wiadomości.Interfejs umożliwia założenie dowolnej ilości tożsamości. w których mogą być zawarte dodatkowe adresy email i inne sygnatury. Aby założyć dodatkową tożsamość należy z rozwijanego menu "Wybierz tożsamość do zmiany:" wybrać opcję "Utwórz nową". Podczas tworzenia nowej wiadomości możemy wybrać tożsamość, która będzie użyta (z listy rozwijanej "Profil").
  
 
=== Ustawienie książki adresowej do dodawania adresów ===
 
=== Ustawienie książki adresowej do dodawania adresów ===
Na stronie opcji poczty należy kliknąć na "Książki adresowe". Następnie w polu "Wybierz książkę adresową, która będzie używana do dodawania adresów." należy wybrać książkę adresową. Wybranie książki spowoduje pojawienie się przy każdym adresie email ikony służącej do dodawanie adresów do książki adresowej.<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
Na stronie opcji poczty należy kliknąć na "Książki adresowe". Następnie w polu "Wybierz książkę adresową, która będzie używana do dodawania adresów." należy wybrać książkę adresową. Wybranie książki spowoduje pojawienie się przy każdym adresie email ikony służącej do dodawanie adresów do książki adresowej.
  
 
=== Dodawanie nowych bloków do portalowej strony głównej ===
 
=== Dodawanie nowych bloków do portalowej strony głównej ===
* Na stronie głównej, która pojawia się tuż po zalogowaniu, należy kliknąć "Dodaj treść"<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
* Na stronie głównej, która pojawia się tuż po zalogowaniu, należy kliknąć "Dodaj treść"
* W pustym bloku "Dodaj tutaj:" należy wybrać usługę, np.: "Horde: weather.com", "Horde: Kanał RSS" i zatwierdzić przyciskiem "Dodaj"<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
* W pustym bloku "Dodaj tutaj:" należy wybrać usługę, np.: "Horde: weather.com", "Horde: Kanał RSS" i zatwierdzić przyciskiem "Dodaj"
* '''Dodanie prognozy pogody'''<br data-attributes="%20/">Należy podać lokalizację: "Torun, Poland" i wybrać jednostki metryczne.<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">Przykład:<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
* '''Dodanie prognozy pogody'''Należy podać lokalizację: "Torun, Poland" i wybrać jednostki metryczne.Przykład:
* '''Dodanie kanału RSS'''<br data-attributes="%20/">Należy podać adres kanału: '''http://aktualnosci.umk.pl/kanal/kanal.php'''<br data-attributes="%20/">Przykład:<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
* '''Dodanie kanału RSS'''Należy podać adres kanału: '''http://aktualnosci.umk.pl/kanal/kanal.php'''Przykład:
  
 
=== Udostępnianie książki adresowej ===
 
=== Udostępnianie książki adresowej ===
* Po wybraniu książki adresowej z organizatora znajdującego się po lewj stronie ekranu, należy kliknąć "Moje książki adresowe" z górnego paska narzędzi<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
* Po wybraniu książki adresowej z organizatora znajdującego się po lewj stronie ekranu, należy kliknąć "Moje książki adresowe" z górnego paska narzędzi
* Dla wybranej książki adresowej należy kliknąć guzik edycji uprawnień<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
* Dla wybranej książki adresowej należy kliknąć guzik edycji uprawnień
* W sekcji "Indywidualni Uźytkownicy" należy wprowadzić identyfikator osoby której udostępniamy książkę adresową, lub wybrać grupę użytkowników z sekcji "Grupy", jeżeli wcześniej zostały utworzone takie grupy. W obu przypadkach należy dodatkowo zaznaczyć jaki typ uprawnienia ma zostać nadany, "Przeczytaj" gdy druga osoba ma mieć możliwość tylko przeglądania kontaktów, "Edycja" by mogła również edytować kontakty.<br data-attributes="%20/"><br data-attributes="%20/">
+
* W sekcji "Indywidualni Uźytkownicy" należy wprowadzić identyfikator osoby której udostępniamy książkę adresową, lub wybrać grupę użytkowników z sekcji "Grupy", jeżeli wcześniej zostały utworzone takie grupy. W obu przypadkach należy dodatkowo zaznaczyć jaki typ uprawnienia ma zostać nadany, "Przeczytaj" gdy druga osoba ma mieć możliwość tylko przeglądania kontaktów, "Edycja" by mogła również edytować kontakty.
  
 
=== Udostępnianie kalendarza i list zadań ===
 
=== Udostępnianie kalendarza i list zadań ===

Wersja z 08:45, 29 maj 2013

Strona główna serwisu pocztowego jest dostępna pod adresem
http://poczta.umk.pl

Na tej stronie można znaleźć informacje na temat możliwości korzystania z poczty elektronicznej za pośrednictwem przeglądarki WWW

Spis treści

Kto może korzystać z serwisu Poczta UMK?

Każdy użytkownik dysponujący kontem pocztowym na serwerze uniwersyteckim może korzystać z poczty za pośrednictwem przeglądarki WWW. Strona główna serwisu pocztowego jest dostępna pod adresem http://poczta.umk.pl.

Uwaga! Serwis pocztowy jest przystosowany do komunikacji wyłącznie z użyciem protokołów szyfrowanej transmisji (Secure Socket Layer, SSL), dzięki czemu komunikacja jest bezpieczna.

Ustawianie filtrów pocztowych

Reguły filtrów

Po zalogownaniu do systemu w lewym menu należy wybrać "Poczta", następnie "Filtry". Wiadomości są filtrowane zgodnie z kolejnością filtrów na liście.

Filtr Spamu

Wymagane jest podanie poziomu spamu odrzuconych wiadomości. Poziom spamu określa ilość gwiazdek po słowie SPAM w temacie wiadomości. Pięć gwiazdek oznacza, że wiadomość na pewno jest spamem, jedna gwiazdka oznacza, że najprawdopodobniej wiadomość jest spamem, ale może się zdarzyć, że wiadomość nie będąca spamem zostanie zaklasyfikowana jako spam. Domyślnie każdy użytkownik ma ustawiony filtr spamu na poziomie 2. Ponadto należy wybrać folder na serwerze (domyślnie SPAM) w którym będzie umieszczany spam i kliknąć przycisk "Zapisz". Jeżeli filtr jest wyłączony, należy go uaktywnić klikając przycisk "Zapisz i uaktywnij".

Przekierowanie poczty

Należy wybrać filtr "Przekaż" i podać adresu e-mail na który mają być przekazywane wiadomości. Filtr zostanie uaktywniony po kliknięciu guzika "Zapisz i uaktywnij". W zakładce "Ustawiania zaawansowane" można podać dodatkowe parametry, takie jak adresy e-mail które nie mają być brane pod uwagę.

Automatyczne odpowiedzi

Należy wybrać filtr "Nieobecność" i podać daty początku i końca nieobecności oraz treść wiadomości jaka będzie wysyłana jako odpowiedź. Filtr zostanie uaktywniony po kliknięciu guzika "Zapisz i uaktywnij".

Czarna/Biała lista

Adresy na czarnej/białej liście nie będą brane pod uwagę przez filtr spamu. Filtrów białej/czarnej listy nie trzeba aktywować, gdyż są one domyślnie włączone.

Ustawienie tożsamości

  • Po zalogowaniu do systemu należy kliknąć na ikonę "Opcje", następnie z rozwijanego "Zmień ustawienia dla:" wybrać "Poczta". Na stronie opcji należy wybrać "Informacje osobiste".
  • W polu "Twój adres Od:" należy wpisać adres email który ma być rozpoznawany przez interfejs jako własny. Ten adres będzie się pojawiał w polu "Od:" w wysyłanych wiadomościach.W polu "Twój alias adresu" można wpisać dodatkowe aliasy pocztowe posiadane przez użytkownika (np. Imie.Nazwisko@umk.pl), które również będą rozpoznawane jako własne (tj. zalogowanego użytkownika). Dzięki temu w folderze wysłanych wiadomości będzie się poprawnie wyświetlał adres email odbiorcy.W polu "Folder wysłanej poczty" można wybrać folder do którego mają być zapisywane wysłane wiadomości.Interfejs umożliwia założenie dowolnej ilości tożsamości. w których mogą być zawarte dodatkowe adresy email i inne sygnatury. Aby założyć dodatkową tożsamość należy z rozwijanego menu "Wybierz tożsamość do zmiany:" wybrać opcję "Utwórz nową". Podczas tworzenia nowej wiadomości możemy wybrać tożsamość, która będzie użyta (z listy rozwijanej "Profil").

Ustawienie książki adresowej do dodawania adresów

Na stronie opcji poczty należy kliknąć na "Książki adresowe". Następnie w polu "Wybierz książkę adresową, która będzie używana do dodawania adresów." należy wybrać książkę adresową. Wybranie książki spowoduje pojawienie się przy każdym adresie email ikony służącej do dodawanie adresów do książki adresowej.

Dodawanie nowych bloków do portalowej strony głównej

  • Na stronie głównej, która pojawia się tuż po zalogowaniu, należy kliknąć "Dodaj treść"
  • W pustym bloku "Dodaj tutaj:" należy wybrać usługę, np.: "Horde: weather.com", "Horde: Kanał RSS" i zatwierdzić przyciskiem "Dodaj"
  • Dodanie prognozy pogodyNależy podać lokalizację: "Torun, Poland" i wybrać jednostki metryczne.Przykład:
  • Dodanie kanału RSSNależy podać adres kanału: http://aktualnosci.umk.pl/kanal/kanal.phpPrzykład:

Udostępnianie książki adresowej

  • Po wybraniu książki adresowej z organizatora znajdującego się po lewj stronie ekranu, należy kliknąć "Moje książki adresowe" z górnego paska narzędzi
  • Dla wybranej książki adresowej należy kliknąć guzik edycji uprawnień
  • W sekcji "Indywidualni Uźytkownicy" należy wprowadzić identyfikator osoby której udostępniamy książkę adresową, lub wybrać grupę użytkowników z sekcji "Grupy", jeżeli wcześniej zostały utworzone takie grupy. W obu przypadkach należy dodatkowo zaznaczyć jaki typ uprawnienia ma zostać nadany, "Przeczytaj" gdy druga osoba ma mieć możliwość tylko przeglądania kontaktów, "Edycja" by mogła również edytować kontakty.

Udostępnianie kalendarza i list zadań

  • Po wybraniu kalendarza lub zadań z organizatora należy kliknąć na przycisk "Zarządzaj kalendarzami/listami zadań" znajdującego się po prawej stronie ekranu, następnie należy postępować analogicznie jak przy udostępnianiu książki adresowej.

Korzystanie z folderów wirtualnych

Foldery wirtualne interfejsu pocztowego - kliknij tutaj

Tworzenie kosza na usunięte wiadomości

Tworzenie kosza na usunięte wiadomości - kliknij tutaj

Co zrobić w przypadku awarii?

W przypadku awarii serwisu lub stwierdzeniu jakichkolwiek usterek w działaniu prosimy o przekazanie informacji pocztą elektroniczną na adres pocztawww@umk.pl lub telefonicznie (611-27-36, 611-27-40 lub 611-27-27).