Dołączanie kont gościnnych do Teams

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne


1. Dodawanie osób zewnętrznych do zespołów w domenie UMK

Czasami niezbędne jest przeprowadzenie wideokonferencji z udziałem osób spoza UMK.

1.1. Dodawanie do zespołu

Przy dodawaniu członka do zespołu można dopisać dowolny adres e-mail. Jeżeli dodawana osoba ma już konto w Office (może być prywatne), to lepiej użyć tego identyfikatora w zaproszeniu, bo wtedy będzie mógł bez problemu dołączyć.

Jeżeli na podstawie adresu mailowego system stwierdza, że zapraszana osoba jest spoza UMK to doda ją do spotkania w roli gościa. Na wpisanego maila Microsoft wyśle link zapraszający. Użytkownik będzie się musiał zalogować do Office z identyfikatorem identycznym, jak ten z zaproszenia, jeżeli nie ma jeszcze konta, to Office zasugeruje założenie.

1.2. Wysyłanie linku zapraszającego

Jeżeli osoba, którą mamy dodać podała nam identyfikator Office odpowiadający własnej instytucji, to na ten identyfikator pójdzie zaproszenie. Jeżeli ta osoba nie ustawiła sobie przekierowania poczty z Office na swój zwykły adres, to zaproszenie pozostanie w skrzynce Office, o czym użytkownik może nie wiedzieć i czasami jest trudno wytłumaczyć w jaki sposób może się tam dostać. W takiej sytuacji można użytkownikowi wysłać link do zespołu i zrobić to na dowolny adres adres mailowy. To rozwiązanie ma jednak wadę, bo użytkownik korzystający z takiego linku, po tym jak zaloguje się do Office nie zostanie od razu wpuszczony; właściciel zespołu zobaczy jego prośbę o dołączenie w linku prośby oczekujące i będzie go musiał wpuścić.

2. Jak zostać dodanym do zespołu utworzonego w instytucji poza UMK

W celu dopisania do zespołu w zewnętrznej organizacji proponujemy przekazywanie właścicielom zespołów adresu email z domeny @o365.umk.pl.