Instalacja certyfikatu personalnego w serwisie pocztowym UMK

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

Aby korzystać z możliwości cyfrowego podpisywania wiadomości certyfikatem osobistym w serwisie pocztowym UMK należy zalogować się do serwisu i wybrać w menu z lewej strony "Poczta":

Cert poczta www 01.png

Następnie z górnego menu wybieramy "Opcje":

Cert poczta www 02.png

W bloku "Inne opcje" wybieramy "Opcje S/MIME":

Cert poczta www 03.png

Oba pola wyboru (checkbox'y) w bloku "Opcje S/MIME" powinny być zaznaczone, po czym w bloku "Twoje certyfikaty publiczny/prywatny S/MIME" klikamy "Importuj parę kluczy":

Cert poczta www 04.png

Wybieramy nasz plik z certyfikatem P12, w polu "Hasło" podajemy hasło do certyfikatu, następnie klikamy "Importuj klucz":

Cert poczta www 05.png

Po zaimportowaniu certyfikatu możemy ustawić domyślne podpisywanie wiadomości wysyłanych przez serwis pocztowy UMK. W tym celu w panelu "Opcje" w bloku "Opcje wiadomości" wybieramy "Tworzenie wiadomości":

Cert poczta www 06.png

Jako domyślny sposób szyfrowania wysłanych wiadomości wybieramy "Podpisz wiadomość przy użyciu S/MIME":

Cert poczta www 07.png

Zapisujemy nasz wybór klikając "Zapisz opcje":

Cert poczta www 08.png

Od tej pory, podczas tworzenia nowej wiadomości, w polu "Opcje szyfrowania" będzie domyślnie zaznaczona opcja podpisywania wiadomości:

Cert poczta www 09.png