Instalacja certyfikatu personalnego w serwisie pocztowym UMK: Różnice pomiędzy wersjami
Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne
Linia 25: | Linia 25: | ||
Od tej pory, podczas tworzenia nowej wiadomości, w polu "Opcje szyfrowania" będzie domyślnie zaznaczona opcja podpisywania wiadomości: | Od tej pory, podczas tworzenia nowej wiadomości, w polu "Opcje szyfrowania" będzie domyślnie zaznaczona opcja podpisywania wiadomości: | ||
<div class="imgmargin">[[Image:cert_poczta_www_09.png|center]]</div> | <div class="imgmargin">[[Image:cert_poczta_www_09.png|center]]</div> | ||
+ | |||
+ | Odbiorca podpisanej przez nas wiadomości będzie w stanie zweryfikować nadawcę (poniżej przykładowa podpisana wiadomość): | ||
+ | <div class="imgmargin">[[Image:cert_poczta_www_10.png|center]]</div> |
Wersja z 15:46, 5 maj 2015
Aby korzystać z możliwości cyfrowego podpisywania wiadomości certyfikatem osobistym w serwisie pocztowym UMK należy zalogować się do serwisu i wybrać w menu z lewej strony "Poczta":
Następnie z górnego menu wybieramy "Opcje":
W bloku "Inne opcje" wybieramy "Opcje S/MIME":
Oba pola wyboru (checkbox'y) w bloku "Opcje S/MIME" powinny być zaznaczone, po czym w bloku "Twoje certyfikaty publiczny/prywatny S/MIME" klikamy "Importuj parę kluczy":
Wybieramy nasz plik z certyfikatem P12, w polu "Hasło" podajemy hasło do certyfikatu, następnie klikamy "Importuj klucz":
Po zaimportowaniu certyfikatu możemy ustawić domyślne podpisywanie wiadomości wysyłanych przez serwis pocztowy UMK. W tym celu w panelu "Opcje" w bloku "Opcje wiadomości" wybieramy "Tworzenie wiadomości":
Jako domyślny sposób szyfrowania wysłanych wiadomości wybieramy "Podpisz wiadomość przy użyciu S/MIME":
Zapisujemy nasz wybór klikając "Zapisz opcje":
Od tej pory, podczas tworzenia nowej wiadomości, w polu "Opcje szyfrowania" będzie domyślnie zaznaczona opcja podpisywania wiadomości:
Odbiorca podpisanej przez nas wiadomości będzie w stanie zweryfikować nadawcę (poniżej przykładowa podpisana wiadomość):