E-learning dla studentow

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

Na tej stronie prezentujemy podstawowe informacje związane z e-learningiem na UMK. Strona jest regularnie aktualizowana.

Prosimy o regularnie sprawdzanie informacji na stronach Twojego wydziału/jednostki oraz swojej skrzynki mailowej – tam mogą pojawić się wiadomości o zajęciach zdalnych (np. linki i hasła do kursu, wideokonferencji od Twojego wykładowcy).

Jeżeli korzystasz z Office 365, ale nie czytasz tam regularnie poczty, to przekieruj ją na konto, z którego normalnie korzystasz zgodnie z instrukcjami opisanymi tutaj.

Spis treści

Zajęcia w systemie Moodle

  1. Zaloguj się do systemu Moodle poprzez Centralny Punkt Logowania UMK, t.j. identycznie, jak do USOS-a.
Moodle1.png
  1. Znajdź swój kurs korzystając z wyszukiwarki kursów (lub wejdź do kursu korzystając z linku i hasła przesłanego przez wykładowcę na maila).
Moodle2.png
  1. Pracuj zgodnie ze wskazówkami wykładowcy.

Więcej informacji na stronie Platforma_Moodle

Zajęcia na platformie Microsoft Teams

Microsoft Teams jest jednym z elementów pakietu Microsoft Office365, w związku z tym do korzystania niezbędne jest założenie konta w tym systemie. Konto musi być powiązane z UMK o należy je założyć poprzez stronę https://office365.uci.umk.pl/.

Z Office 365 zdarzają się problemy dlatego przygotowywaliśmy stronę FAQ, prosimy tam zajrzeć przed wysyłaniem pytania do pomocy.

Dostępem do konkretnych kursów zarządza wykładowca i on powinien powiadomić studentów w jaki sposób dołączyć do grupy. Komunikaty mogą też przychodzić automatycznie z systemu. Warto włączyć przekierowanie wewnętrznej poczty z Office365 na skrzynkę z której korzystamy najczęściej. Instrukcje jak to zrobić są tutaj.

Zajęcia z użyciem uniwersyteckiego systemu wideokonferencyjnego

Niektóre wykłady i spotkania mogą odbyć się za pośrednictwem systemu wideokonferencyjnego BigBlueButton. Każdy nauczyciel chcący z tej opcji skorzystać dostaje adres strony, na której dostępne są odnośniki do krótkich informacji o systemie jak i odnośnik do połączenia się z pokojem wideokonferencyjnym. Wszystko połączone jest za pomocą kursu na platformie Moodle, więc wygląd i działanie strony może być znajomy. Jeśli nie, dobrze byłoby się zapoznać z działaniem platformy opisanej w punkcie 1.

Spotkanie w kurs.png

Adres tej strony wraz z hasłem zapisu, które należy wpisać przy pierwszym wejściu do kursu, rozsyła studentom prowadzący wykład. Przy pierwszym wejściu do kursu z zaplanowanym wykładem należy się do niego zapisać z w/w hasłem.

Zapisz mie.png

Do takiego wykładu można podłączyć się tylko w momencie, gdy podłączy się prowadzący spotkanie. Po chwili czekania najlepiej przeładować stronę by sprawdzić, czy spotkanie jest już dostępne.

Czekaj.png
Dolac2z.png

Zajęcia z użyciem Skype dla firm

Z powodu różnego rodzaju trudności z instalacją Skype, w zasadzie odradzamy korzystanie z niego na większą skalę, jednak niektórzy wykładowcy mogą chcieć z niego skorzystać i wtedy instalacja będzie niezbędna.

Skype dla firm to inny program niż Skype dla osób prywatnych. Instrukcje, jak go zainstalować z portalu Office 365 są tutaj.

Jeżeli instalator ostrzega, że nie może zainstalować Skype ponieważ występuje konflikt z zainstalowanym lokalnie pakietem Office, to należy zrezygnować z tej opcji i przejść do ustawień aplikacji w Windows, odszukać tam Microsoft Office i poprzez modyfikację doinstalować Skype dla firm.