E-learning dla prowadzacych: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

Linia 3: Linia 3:
 
Jeżeli korzystacie Państwo z Office 365, ale nie czytacie tam regularnie poczty, to sugerujemy by przekierować ją na inne konto, które jest czytane regularnie. Na adres wewnętrznej poczty w Office 365 mogą przychodzić różne komunikaty i dobrze je czytać. Instrukcje jak przekierować pocztę są [[Outlook365|tutaj]].
 
Jeżeli korzystacie Państwo z Office 365, ale nie czytacie tam regularnie poczty, to sugerujemy by przekierować ją na inne konto, które jest czytane regularnie. Na adres wewnętrznej poczty w Office 365 mogą przychodzić różne komunikaty i dobrze je czytać. Instrukcje jak przekierować pocztę są [[Outlook365|tutaj]].
  
Obecnie zalecamy korzystanie z następujących narzędzi wspomagających e-learning: platforma Moodle, system wideokonferencyjny BigBlueButton oraz Microsoft Teams.
+
Obecnie zalecamy korzystanie z następujących narzędzi wspomagających e-learning: platforma Moodle, uniwersytecki system wideokonferencyjny BigBlueButton oraz Microsoft Teams.
 +
 
 +
Przygotowaliśmy szereg materiałów pomocniczych, sugerujemy, aby skorzystać z niniejszej [https://moodle.umk.pl/course/view.php?id=254 strny przeglądowej].
  
 
===Zajęcia w systemie Moodle===
 
===Zajęcia w systemie Moodle===
 
Moodle jest używany na UMK od wielu lat i posiadamy wiele instrukcji wspomagających. Proponujemy zacząć od strony [[Platforma_Moodle|Platforma Moodle]].
 
Moodle jest używany na UMK od wielu lat i posiadamy wiele instrukcji wspomagających. Proponujemy zacząć od strony [[Platforma_Moodle|Platforma Moodle]].
 +
 +
===Zajęcia na platformie Microsoft Teams===
 +
Microsoft Teams jest jednym z elementów pakietu Microsoft Office365, w związku z tym do korzystania niezbędne jest założenie konta w tym systemie. Konto musi być powiązane z UMK i należy je założyć poprzez stronę [https://office365.uci.umk.pl/ https://office365.uci.umk.pl/].
 +
 +
Z Office 365 zdarzają się problemy dlatego przygotowywaliśmy stronę [[Problemy_Office365|FAQ]], prosimy tam zajrzeć przed wysyłaniem pytania do pomocy.
 +
 +
Dostępem do konkretnych kursów zarządza wykładowca i on powinien powiadomić studentów w jaki sposób dołączyć do grupy. Komunikaty mogą też przychodzić automatycznie z systemu. Warto włączyć przekierowanie wewnętrznej poczty z Office365 na skrzynkę z której korzystamy najczęściej. Instrukcje jak to zrobić są [[Outlook365|tutaj]].
 +
 +
Więcej informacji na temat korzystania z Teams można znaleźć na [https://moodle.umk.pl/VC/course/view.php?id=17 nasej platforme Moodle], w sieci jet równiś bardzo dużo kursów pomagających opanować Teams na różnych poziomach.
 +
 +
===Zajęcia z użyciem uniwersyteckiego systemu wideokonferencyjnego===
 +
Za

Wersja z 13:58, 29 mar 2020

Na tej stronie prezentujemy podstawowe informacje dla prowadzących zajęcia na UMK w trybie e-learningu. Strona jest regularnie aktualizowana.

Jeżeli korzystacie Państwo z Office 365, ale nie czytacie tam regularnie poczty, to sugerujemy by przekierować ją na inne konto, które jest czytane regularnie. Na adres wewnętrznej poczty w Office 365 mogą przychodzić różne komunikaty i dobrze je czytać. Instrukcje jak przekierować pocztę są tutaj.

Obecnie zalecamy korzystanie z następujących narzędzi wspomagających e-learning: platforma Moodle, uniwersytecki system wideokonferencyjny BigBlueButton oraz Microsoft Teams.

Przygotowaliśmy szereg materiałów pomocniczych, sugerujemy, aby skorzystać z niniejszej strny przeglądowej.

Zajęcia w systemie Moodle

Moodle jest używany na UMK od wielu lat i posiadamy wiele instrukcji wspomagających. Proponujemy zacząć od strony Platforma Moodle.

Zajęcia na platformie Microsoft Teams

Microsoft Teams jest jednym z elementów pakietu Microsoft Office365, w związku z tym do korzystania niezbędne jest założenie konta w tym systemie. Konto musi być powiązane z UMK i należy je założyć poprzez stronę https://office365.uci.umk.pl/.

Z Office 365 zdarzają się problemy dlatego przygotowywaliśmy stronę FAQ, prosimy tam zajrzeć przed wysyłaniem pytania do pomocy.

Dostępem do konkretnych kursów zarządza wykładowca i on powinien powiadomić studentów w jaki sposób dołączyć do grupy. Komunikaty mogą też przychodzić automatycznie z systemu. Warto włączyć przekierowanie wewnętrznej poczty z Office365 na skrzynkę z której korzystamy najczęściej. Instrukcje jak to zrobić są tutaj.

Więcej informacji na temat korzystania z Teams można znaleźć na nasej platforme Moodle, w sieci jet równiś bardzo dużo kursów pomagających opanować Teams na różnych poziomach.

Zajęcia z użyciem uniwersyteckiego systemu wideokonferencyjnego

Za