Certyfikaty osobiste: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

(Utworzył nową stronę „Uczelniane Centrum Informatyczne na podstawie umowy zawartej z Konsorcjum PIONIER (PCSS) w ramach usługi TCS (ang. Terena Certificate Service) pośredniczy w nieodp...”)

Wersja z 23:21, 20 kwi 2013

Uczelniane Centrum Informatyczne na podstawie umowy zawartej z Konsorcjum PIONIER (PCSS) w ramach usługi TCS (ang. Terena Certificate Service) pośredniczy w nieodpłatnym pozyskiwaniu certyfikatów nadawanych przez urząd certyfikujący Comodo CA Limited.

Pracownicy UMK zatrudnieni na umowę o pracę mogą występować o certyfikaty personalne, służące do podpisywania poczty elektronicznej (także szyfrowania). Certyfikaty te nie są certyfikatami kwalifikowanymi w myśl polskiego prawa, ale tym niemniej są weryfikowane przez wszystkie popularne programy pocztowe. Osoba ubiegająca się o certyfikat personalny zobowiązana jest podać identyfikujący ją adres poczty elektronicznej w domenie umk.pl (dotyczy także poddomen mat.umk.pl, fizyka.umk.pl, law.umk.pl, chem.umk.pl, econ.umk.pl). 

Procedura pozyskiwania certyfikatu personalnego

  1. Wypełnienie formularza znajdującego się na stronie: https://tcs.pionier.gov.pl/apply_personal_cert/1/UMK/
    Uwaga: złożenie wniosku jest możliwe tylko za pomocą przeglądarki Firefox bądź Internet Explorer.
  2. Osoba składająca wniosek otrzyma e-mailem potwierdzenie złożenia wniosku wraz z danymi formularza. E-mail ten należy wydrukować, podpisać i dostarczyć osobiście do UCI (pok. 206 lub 210, w dni robocze w godz 8-15) bądź przekazać przez dyżurnego UCI (tel. 611-27-27). 
    W celu potwierdzenia tożsamości należy obowiązkowo okazać dowód tożsamości osobie, której jest przekazywany wniosek.
  3. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku na wskazany w formularzu adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z odnośnikiem do strony, z której można pobrać wygenerowany certyfikat. 
    Uwaga: certyfikat należy pobrać na tym samym komputerze i za pomocą tej samej przeglądarki, z której był przesyłany formularz w kroku 1. 
    Certyfikat zostanie zainstalowany w przeglądarce. Chcąc użyć certyfikatu w np. kliencie pocztowym należy zrobić jego kopię zapasową a następnie zaimportować w innym programie.


W razie problemów prosimy o kontakt pod numerem tel. 611-27-27. 

Instrukcja instalacji certyfikatu personalnego w programie pocztowym.