Certyfikaty osobiste: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

m
m (Procedura pozyskiwania certyfikatu personalnego)
Linia 4: Linia 4:
  
 
===Procedura pozyskiwania certyfikatu personalnego===
 
===Procedura pozyskiwania certyfikatu personalnego===
# Wypełnienie formularza znajdującego się na stronie: [https://tcs.pionier.gov.pl/apply_personal_cert/1/UMK/ https://tcs.pionier.gov.pl/apply_personal_cert/1/UMK/]. <br />Uwaga: złożenie wniosku jest możliwe tylko za pomocą przeglądarki Firefox bądź Internet Explorer.
+
# Wypełnienie formularza znajdującego się na stronie: [https://tcs.pionier.gov.pl/apply_personal_cert/1/UMK/ https://tcs.pionier.gov.pl/apply_personal_cert/1/UMK/]. <br />Uwaga: '''złożenie wniosku''' jest możliwe tylko za pomocą przeglądarki '''Firefox''' bądź '''Internet Explorer'''.
 
# Osoba składająca wniosek otrzyma e-mailem potwierdzenie złożenia wniosku wraz z danymi formularza. E-mail ten należy wydrukować, podpisać i dostarczyć osobiście do UCI (pok. 206 lub 210, w dni robocze w godz 8-15) bądź przekazać przez dyżurnego UCI (tel. 611-27-27). <br />W celu potwierdzenia tożsamości należy obowiązkowo okazać dowód tożsamości osobie, której jest przekazywany wniosek.
 
# Osoba składająca wniosek otrzyma e-mailem potwierdzenie złożenia wniosku wraz z danymi formularza. E-mail ten należy wydrukować, podpisać i dostarczyć osobiście do UCI (pok. 206 lub 210, w dni robocze w godz 8-15) bądź przekazać przez dyżurnego UCI (tel. 611-27-27). <br />W celu potwierdzenia tożsamości należy obowiązkowo okazać dowód tożsamości osobie, której jest przekazywany wniosek.
 
# Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku na wskazany w formularzu adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z odnośnikiem do strony, z której można pobrać wygenerowany certyfikat. <br />Uwaga: certyfikat należy pobrać na tym samym komputerze i za pomocą tej samej przeglądarki, z której był przesyłany formularz w kroku 1. <br />Certyfikat zostanie zainstalowany w przeglądarce. Chcąc użyć certyfikatu w np. kliencie pocztowym należy zrobić jego kopię zapasową a następnie zaimportować w innym programie.
 
# Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku na wskazany w formularzu adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z odnośnikiem do strony, z której można pobrać wygenerowany certyfikat. <br />Uwaga: certyfikat należy pobrać na tym samym komputerze i za pomocą tej samej przeglądarki, z której był przesyłany formularz w kroku 1. <br />Certyfikat zostanie zainstalowany w przeglądarce. Chcąc użyć certyfikatu w np. kliencie pocztowym należy zrobić jego kopię zapasową a następnie zaimportować w innym programie.

Wersja z 13:48, 12 wrz 2013

Uczelniane Centrum Informatyczne na podstawie umowy zawartej z Konsorcjum PIONIER (PCSS) w ramach usługi TCS (ang. Terena Certificate Service) pośredniczy w nieodpłatnym pozyskiwaniu certyfikatów nadawanych przez urząd certyfikujący Comodo CA Limited.

Pracownicy UMK zatrudnieni na umowę o pracę mogą występować o certyfikaty personalne, służące do podpisywania poczty elektronicznej (także szyfrowania). Certyfikaty te nie są certyfikatami kwalifikowanymi w myśl polskiego prawa, ale tym niemniej są weryfikowane przez wszystkie popularne programy pocztowe. Osoba ubiegająca się o certyfikat personalny zobowiązana jest podać identyfikujący ją adres poczty elektronicznej w domenie umk.pl (dotyczy także poddomen mat.umk.pl, fizyka.umk.pl, law.umk.pl, chem.umk.pl, econ.umk.pl). 

Procedura pozyskiwania certyfikatu personalnego

  1. Wypełnienie formularza znajdującego się na stronie: https://tcs.pionier.gov.pl/apply_personal_cert/1/UMK/
    Uwaga: złożenie wniosku jest możliwe tylko za pomocą przeglądarki Firefox bądź Internet Explorer.
  2. Osoba składająca wniosek otrzyma e-mailem potwierdzenie złożenia wniosku wraz z danymi formularza. E-mail ten należy wydrukować, podpisać i dostarczyć osobiście do UCI (pok. 206 lub 210, w dni robocze w godz 8-15) bądź przekazać przez dyżurnego UCI (tel. 611-27-27). 
    W celu potwierdzenia tożsamości należy obowiązkowo okazać dowód tożsamości osobie, której jest przekazywany wniosek.
  3. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku na wskazany w formularzu adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z odnośnikiem do strony, z której można pobrać wygenerowany certyfikat. 
    Uwaga: certyfikat należy pobrać na tym samym komputerze i za pomocą tej samej przeglądarki, z której był przesyłany formularz w kroku 1. 
    Certyfikat zostanie zainstalowany w przeglądarce. Chcąc użyć certyfikatu w np. kliencie pocztowym należy zrobić jego kopię zapasową a następnie zaimportować w innym programie.


W razie problemów prosimy o kontakt pod numerem tel. 611-27-27. 

Instrukcja instalacji certyfikatu personalnego w programie pocztowym.