Certyfikaty osobiste: Różnice pomiędzy wersjami

Z Uniwersyteckie Centrum Informatyczne

m
Linia 4: Linia 4:
  
 
===Procedura pozyskiwania certyfikatu personalnego===
 
===Procedura pozyskiwania certyfikatu personalnego===
# Prosimy o przesłanie w mailu (o temacie "Prośba o wystawienie certyfikatu osobistego") na adres [mailto:psu@uci.umk.pl?subject=Pro%C5%9Bba%20o%20wystawienie%20certyfikatu%20osobistego psu@uci.umk.pl] imienia, nazwiska oraz adresu mailowego osoby wnioskującej o certyfikat. Po otrzymaniu maila zostaną zweryfikowane uprawnienia na podstawie spisu pracowników UMK oraz bazy bazy pracowników. W przypadku wątpliwości może być niezbędne osobiste potwierdzenie tożsamości, bądź potwierdzenie przełożonego pracownika wnioskującego o certyfikat.
+
# Prosimy o przesłanie w mailu (o temacie "Prośba o wystawienie certyfikatu osobistego") na adres [mailto:dsu@umk.pl?subject=Pro%C5%9Bba%20o%20wystawienie%20certyfikatu%20osobistego dsu@umk.pl] imienia, nazwiska oraz adresu mailowego osoby wnioskującej o certyfikat. Po otrzymaniu maila zostaną zweryfikowane uprawnienia na podstawie spisu pracowników UMK oraz bazy bazy pracowników. W przypadku wątpliwości może być niezbędne osobiste potwierdzenie tożsamości, bądź potwierdzenie przełożonego pracownika wnioskującego o certyfikat.
 
# Po poprawnej weryfikacji danych, osoba składająca wniosek otrzyma mailem odnośnik do strony, przy pomocy której zostanie wygenerowany certyfikat.  
 
# Po poprawnej weryfikacji danych, osoba składająca wniosek otrzyma mailem odnośnik do strony, przy pomocy której zostanie wygenerowany certyfikat.  
 
# Certyfikat zostanie zapamiętany w przeglądarce, w której został otwarty odnośnik otrzymany w mailu. <br />Aby użyć certyfikatu w np. kliencie pocztowym należy zrobić jego kopię zapasową, a następnie zaimportować w innym programie.
 
# Certyfikat zostanie zapamiętany w przeglądarce, w której został otwarty odnośnik otrzymany w mailu. <br />Aby użyć certyfikatu w np. kliencie pocztowym należy zrobić jego kopię zapasową, a następnie zaimportować w innym programie.

Wersja z 11:51, 6 paź 2022

Uniwersyteckie Centrum Informatyczne na podstawie umowy zawartej z Konsorcjum PIONIER (PCSS) w ramach usługi TCS (ang. Terena Certificate Service) pośredniczy w nieodpłatnym pozyskiwaniu certyfikatów wydawanych przez urząd certyfikujący DigiCert.

Pracownicy UMK zatrudnieni na umowę o pracę mogą występować o certyfikaty personalne, służące do podpisywania poczty elektronicznej (także szyfrowania). Certyfikaty te nie są certyfikatami kwalifikowanymi w myśl polskiego prawa, ale tym niemniej są weryfikowane przez wszystkie popularne programy pocztowe. Osoba ubiegająca się o certyfikat personalny zobowiązana jest podać identyfikujący ją adres poczty elektronicznej w domenie umk.pl (dotyczy także poddomen mat.umk.pl, fizyka.umk.pl, law.umk.pl, chem.umk.pl). Certyfikat będzie wystawiony na podany adres email.

Procedura pozyskiwania certyfikatu personalnego

  1. Prosimy o przesłanie w mailu (o temacie "Prośba o wystawienie certyfikatu osobistego") na adres dsu@umk.pl imienia, nazwiska oraz adresu mailowego osoby wnioskującej o certyfikat. Po otrzymaniu maila zostaną zweryfikowane uprawnienia na podstawie spisu pracowników UMK oraz bazy bazy pracowników. W przypadku wątpliwości może być niezbędne osobiste potwierdzenie tożsamości, bądź potwierdzenie przełożonego pracownika wnioskującego o certyfikat.
  2. Po poprawnej weryfikacji danych, osoba składająca wniosek otrzyma mailem odnośnik do strony, przy pomocy której zostanie wygenerowany certyfikat.
  3. Certyfikat zostanie zapamiętany w przeglądarce, w której został otwarty odnośnik otrzymany w mailu. 
    Aby użyć certyfikatu w np. kliencie pocztowym należy zrobić jego kopię zapasową, a następnie zaimportować w innym programie.


W razie problemów prosimy o kontakt pod numerem tel. 611-27-27. 

Zobacz również: